Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Davves
Hej! Jag skulle behöva lite hjälp med värdering på en s80 AWD från 2007, vi börjar med lite grundfakta
17500mil
Summum paket, svartskinn inredning lätt nött inga revor eller dylikt "bruksskick"
Komplett ifylld service bok
Växellåda spolad och bytt olja i närtid
Haldex servad
AC systemet fått sig en stor genomgång bytt diversekomponenter (2017)
Generator bytt (2018)
Bromssystem skivor, belägg bak och fram (2020)
På utsidan finns det en del skavanker, bagageluckan har fått sig ett märke där man ser att det är begynnelse till rost,
listerna längst ner längsgående på utsidan på ena sidan har fått sig en ganska lång skada som att man kört emot något.
Sommar och vinterdäck vettigt skick dock väldigt kantstötta sommar fälgar.

Förstår att detta är väldigt svårt att avgöra utan bilder men känns som att personen i frågan är dyr på bilen så vill bara få höra lite vad en bil från 2007 med diverse kosmetiska fel, men komplett ifylld bok och inga fel annars kan vara värd, personen begär upp emot 150k
Tack på förhand / David
Användarvisningsbild
av MartinS
Begmarknaden är vansinnig nu och det finns få objekt av den modellen, så det är väldigt svårt att värdera. Den är värd vad någon vill betala för den, man kan nästan inte säga något annat…
Användarvisningsbild
av apersson850
Nej, inte som bruksbil, men kanske som "rolig" bil. Leveransmöjligheterna på nya bilar är ju usla.
Användarvisningsbild
av MartinS
StefanN skrev: sön 12 jun 2022, 13:35 Begmarknaden va väl vansinnig, känns som det svalnat nu och en 16 år gammal bensin v8 kan ju inte va allas våta dröm i dessa tider?
Jag upplever inte att det svalnat, fortfarande vansinniga priser på begbilar. 7-8 år gamla bilar med 15 tusen mil kan ju annonseras ut för halva nypriset. Helt galet.
Användarvisningsbild
av apersson850
Om de har 7-8 år och 15 tusen mil kvar i sig, vilket man rimligen kan förvänta sig, borde det ju vara exakt rätt pris.
av Lövet
Högmilad S80 V8 kostade ju 70-90 nyss, varför skulle den vara värd 50% mer? På bilwebauctions klubbades en oerhört fin lågmilad S80 V8 i våras. Tror den bara gått 6 eller 7 tusen mil. Ett solklart samlarex, värdig ett museum. Den gick för 189.

Vi kommer se en tillnyktring på begagnatmarknaden väldigt snart tror jag.
av Lövet
MartinS skrev: 7-8 år gamla bilar med 15 tusen mil kan ju annonseras ut för halva nypriset. Helt galet.
Annonseras ja, men de säljs rätt ofta inte längre. Man ser samma annonser hela tiden snurra omkring. Att treåriga dieselbilar blivit dyrare kommer dock nog vara beständigt, de har ju fått 40-50.000kr högre nypris i princip.
Användarvisningsbild
av MartinS
apersson850 skrev:Om de har 7-8 år och 15 tusen mil kvar i sig, vilket man rimligen kan förvänta sig, borde det ju vara exakt rätt pris.
Att en bils värdeminskning skulle vara linjär hade ju varit behjärtansvärt, men knappast en verklighet, tidigare iallafall. För några år sedan brukade man ju räkna med att bilen halverat i värde de första 3 åren och 5000 milen...

Bryter man batterianslutningen några minuter[…]

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]