Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peter100
Hej, nån som vet artikelnr till en komplett sats med backkamera till en s80 07a?
tänkte leta efter en begagnad. med alla kablar å grejer menar jag.
Användarvisningsbild
av apersson850
Tyvärr. Installerade på en 2016 för ett tag sedan, men den är inte likadan som till en 2012 och förmodligen ännu mindre lik den till en 2007. Har du tittat på Volvos tillbehörssida? Förr hade de i alla fall artikelnummer listade där.

Här är den.

Av ren nyfikenhet läste jag monteringsanvisningen. Enligt den är det omöjligt att fullt ut göra installationen med en begagnad kamera. Vissa delar flaggar de för att de kommer att gå sönder när de demonteras för att kameran ska kunna installeras. Nya delar ingår i den nya satsen, men de är ju redan förbrukade i en begagnad.
Kameran är lättare att montera på en kombi.
av peter100
jo jag har åxå sett en anvisning, men inte till min bil, tänkte man kan göra lite annorlunda än att bryta loss grejer, kanske dra kabeln lite annorlunda, nån enstaka grej går väl att köpa ny
om det vill sig illa, måste inte ha en men tänkte det kunde va kul bara.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det var det jag menade med "inte fullt ut".
Backkamera är bra. Köpte det när jag köpte min bil ny och har lagt till på damens bil, som köptes begagnad. Bilen alltså. Eller ja, egentligen damen också...
av Doomis
Snack! Det går hur bra som helst att montera en kamera i S80.
Det dom menar är att fästpunkterna för den befintliga kromlisten som du måste demontera kan gå sönder så du får en ny list i monteringssatsen. Men det går att få bort utan problem.
köp även till 30630953 så uppdateras din PACs interna mjukvara via MMM om du har MMM version v8BC6 installerad.
Parkeringsassistans kamera S80
Användarvisningsbild
av apersson850
Så bra då. Jag har inte försökt själv, så jag vet bara vad som står i anvisningen. De har kanske mer bråttom på verkstäderna, så de oftare har sönder listen.
av PeterJV8
Hej
Har monterat kamera på min S80 AWD V8 -07.
Man kan använda CFE från swedesolutions.com där kan du köpa kamera med kablar och du behöver inte volvo softvare. Men ta inte 12 volt från skyltbelysning er inte power nog = dålig bild.
Vparts säljer CFE men inte kamera och kablar.
Har själv köpt ett volvo v60 kit på ebay funkar (kabel var lite kortare). Köpte en beg PAC med software i funkar bra.
Mvh Peter J

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]

Om du har tillgång till Vida så kan du[…]