Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LasseL
Hej

Idag lossnade vänster backspegel (själva spegeln, inte hela kåpan). Jag har sett att den vibrera lite en stund. Är detta vanligt? Är det lim som håller fast den?

Tack för synpunkter!
LasseL skrev: tis 07 jun 2022, 19:49 Hej

Idag lossnade vänster backspegel (själva spegeln, inte hela kåpan). Jag har sett att den vibrera lite en stund. Är detta vanligt? Är det lim som håller fast den?

Tack för synpunkter!
Sitter med en typ av clips skulle jag säga

https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 8-)%202016

Det har hänt för två jag känner men ha, händer gör det men inget jag skulle säga är vanligt

Min värmeslinga var trasig så köpte från Trodo, fungerar och ser ut som den ska
Själva spegelglaset är limmad på en platta med värmeslingor, som i sin tur sitter fäst i spegelhuset med clips.
Inte jättesällsynt att limmet släpper. Har hänt mig två gånger.
av Yaniz
Spegelglaset började vibrera på förarsidan för ca 5-6 år sedan, så jag bände loss spegeln med ett s k fiskben, rengjorde noga med sprit (dock inte med sådan som Bolaget tillhandahåller), tryckte fast dubbelhäftande tejp fråm 3M (behöver inte vara just det fabrikatet) på ett antal lämpliga punkter på underlaget och tryckte därefter fast spegeln. Sitter bra fortfarande.
Jag drog faktiskt in till Volvo, det blev lite dyrt med original, men de bytte gratis. (Det gick ju på 2 min.)

MEN: han på Volvo sa att det där händer på gamla bilar, och han kollade min högerspegel. Den kom loss väldigt lätt, så han limmade på den igen.
Så ett tips är att kolla speglarna och "limma om" när det behövs, så slipper ni köpa nytt.
@LasseL, Topp, ja för det priset de tar uppskattar man det där lilla extra. ;-) Jag betalade 202kr för ett nytt och det lär nog hålla bra med ;-) Va annars inne på att köpa från bildelsbasen men tyckte det var värt att prova budgetvarianten och det lirar som det skall
https://www.trodo.se/spegelglas-yttre-s ... 338-0057-1
Jag har limmat mina med 2-komponents epoxy med gott resultat.

Det visade sig iallafall att skruvarna fanns som r[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Det är väl Core som har mindre belysni[…]

slungdiff på 945

Har en -98 945 fulltrycks turbo med SE paket, hur […]

Ja ska pröva nolla koder igen. Läste at[…]