Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av deluir
Hej!

Kikar efter ny bil nu när leasingbilen ska pensioneras

Hittat en D4 V60 från 2014, automatare, med den, vad jag förstår, äldre 5 cylindriga motorn
Efter att ha läst en del på forumen blir man lite oroad över EGR filter / balansaxlar, var detta ett stort problem på denna motorn, eller var det mer den "nya" 4 cylindriga?

Tack på förhand!
deluir skrev: mån 30 maj 2022, 20:37 Hej!

Hittat en D4 V60 från 2014, automatare, med den, vad jag förstår, äldre 5 cylindriga motorn
Efter att ha läst en del på forumen blir man lite oroad över EGR filter / balansaxlar, var detta ett stort problem på denna motorn, eller var det mer den "nya" 4 cylindriga?

Tack på förhand!
5cyl dieseln är beprövad motorn. Den med balansaxlar gäller 4cyl VEA motorn.
UnleashFusion skrev: mån 30 maj 2022, 21:13
deluir skrev: mån 30 maj 2022, 20:37 Hej!

Tack på förhand!
5cyl dieseln är beprövad motorn. Den med balansaxlar gäller 4cyl VEA motorn.
Tack!
berrabus skrev:
StefanN skrev:Dom 5-cylindriga jobbar mer på kamremshaverier och sånt.
Gäller det även 2.0L som nämns i ämnesraden?
Är väl mest gamla D5or och 2,4D från 2010-11 ish? D3/D4 (2L femcyl) råkar visserligen ut för att multiremmen brister ibland men att den trasslar in sig i kamremmen verkar så vitt jag vet vara ovanligt på denna motor.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja precis! Och visst är det väl kapslat[…]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]

Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?