Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Någon som kan hjälpa mig med att hänvisa till en beskrivning på hur man går tillväga för att ta bort dörrpanelen samt därefter plåtpanelen till bakdörren på en V70 2008-2016. Behöver komma åt plåten från insidan för att trycka ut en skaplig buckla i plåten. Bucklan uppstod efter att en fotboll träffat bakdörren, så bucklan är stor, ytlig, jämn och fin, utan skador i lacken. Ser ut att de ska bli bra efter det att bucklan tryckts ut "innifrån". Har kollat på nätet och på tuben men det finns endast beskrivningar på hur plastpanelen tas bort, men jag behöver även ta bort plåtpanelen bakom plastpanelen.

Vet att det finns slaghammare och smältlim för ändamålet men jag vill försöka med att trycka ut den.

Tacksam för svar.
För mig hade det antagligen varit tilltalande att lämna till en som kan parkeringsbucklor genom fönsterspringan. Har fått plockat ut bucklor på flera dörrar och det kostade inte hela skjortan.
Men....det var ju inte svar på din fråga. :-D

Bryter man batterianslutningen några minuter[…]

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]