Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nullable
Hej!

Är ute efter en v60 i prisklass runt 120-140k. Föredrar bensin och har kollat mestadels på T3 modellen då den är lite billigare i drift och oftast även i pris. Hade givetvis varit trevligt med en summum men då sticker prislappen iväg en del.

Det jag funderar mest på just nu är om det är värt att köpa en v60 som har rullat längre med automatisk låda eller en som gått kortare med manuell. Och som jag har förstått det är geartronic att föredra framför powershift. Automatlåda är inget krav utan mest en bekvämlighet.

Hur hade ni resonerat kring exempelvis dessa två bilar (som förslag enbart)?.

https://www.blocket.se/annons/skane/vol ... /100442582

https://www.blocket.se/annons/kronoberg ... c/99269697

Nu är jag osäker om den senare har bytt kam-rem då det inte framgår i annonsen så antar jag att de inte är gjort. Men bortsett från det.

Tacksam för svar. Må väl.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Är en T5 verkligen dyrare i drift?

Hade själv hur som hellre legat ute med bara lite mer för att sedan i princip få tillbaka de. Har haft en Kinetic och det slutade med att jag personligen tröttnade på den utrustningsnivån. En Summum finns det alltid köpare till, en T5:a med. Sen hade jag själv enbart letat efter de 8-stegade automatlådorna för att de generellt är bättre men visst, de andra rullar ju bevisligen men kräver väl ett oljebyte eller två mer
av Fred831
Håller med föregående talare. Jag har haft en V60 med utrustningsnivå Business, ungefär samma som Kinetic, och det slutade med att jag bytte upp mig till Summum efter ett år. V60 som bil är riktigt bra, men det är värt att betala lite extra för utrustning.

Värt att tänka på är att när man går uppåt ökar också förbrukningen. Min V60 D2 2016 (man) var betydligt snålare än min V60 D4 2018 (aut)
Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]

Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?