NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av uffeg
Läst trådar om detta sen innan.
Har kollat avrinnigarna vid bakskärmarnas ovankant.
Dessa släpper ut vatten där dom ska, ej igensatta.
Har bytt tätningarna, ett helvete, mellan bakstam och baklysen.
Vi tvättade bilen och inget läckage.
Nöjd.
Tills det spöregnade i helgen, blött i bagaget vänster sida bak.
Tips på vad det kan vara mottages gärna. Bilen är tillverkad december 2012.
av kvillebäck
Utan erfarenhet av denna modellen, men de gånger jag varit med om detta så har det kommit in bakom baklampan.

Beväpna dig med en vattenslang och en vän så hittar ni det nog.
Parkera bilen som den stod vid ovädret så det rinner på samma sätt.
Användarvisningsbild
av uffeg
Jag har bytt tätningarna där vid baklysena.
Spolar jag på lysena eller ovanför så rinner det ut under bilen inte in i bagaget.
Användarvisningsbild
av HCP
När jag sökte läckage satte jag mobilen på inspelning i bagaget och gick runt med vattenkanna utanför.
För att kunna matcha vart jag hällde vatten med läckaget gjorde jag olika ljud för att koppla ihop position med plats på filmen.

Bör nog utföras om du inte har grannar.
De hade jag...
Där stog jag med vattenkanna på baklyset och samtidigt högt sa för mig själv "nu är de på höger baklyse".
Glad att inga vårdare i vita rockar hämtade upp mig den dagen.

Saknar tyvärr modellkunskap om just C70, men bjuder på ett trick som kan göras utan kompisar som ligger i bagaget och letar :-D
Användarvisningsbild
av uffeg
haha, kan tänka mig att det såg dumt ut. Skrev även i FB-gruppen volvo c70, där va en kille som skrev att hans mitenbromsljus läckte in vatten, och när jag lyfte upp luckan och kollade skyltbelysnigen underifrån så var vänster rostskadat. Så troligen läcker min bil in där. Den delen kommer man åt via ta bort panelerna inuti backluckan och ta bort en miljard skruvar. Han skrev också byt lyset och alla hållare och packningar, för sen tar låset stryk och det blir dyrt.
Bromsrör höger fram

Ja jo, men enligt de svar jag fått ska det[…]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temper[…]

Tänkte följa upp denna. Det var min regu[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Jag tvivlar på att rapsoljan är ditt pr[…]