Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Piepie
Hej! Tänkte kolla om det är någon som vet hur mycket jag skulle kunna sänka min volvo v70-05 (sug, 140hk) fram och bak, så att drivaxlar/knutar inte tar skada eller tar inte i inre skärmarna. Hörde att man kan även höja motorn lite så drivaxlarnas radie vinkel blir korrekta men det låter som stor jobb för en hemma fixare. Jag tänkte köpa 18tum fälgar (et 35-40) fälgar med 225/40 däck dimension och coils runt om. Jag kör mest inom stan. (Inga grusvägar). Dra inget släpp eller tungt last heller men vill ändå använda bilen till sådana tillfällen om det behövs. Tack förhand!
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Köper du coilovers kan du ju prova dig fram, men 5 cm fram och 4 bak är något att sikta på för att få det att se bra ut och funka vettigt. Att höja motorn är teoretiskt bra, men mycket jobb för i praktiken ingenting.
Användarvisningsbild
av Jallemet
Marlboroman skrev:Köper du coilovers kan du ju prova dig fram, men 5 cm fram och 4 bak är något att sikta på för att få det att se bra ut och funka vettigt. Att höja motorn är teoretiskt bra, men mycket jobb för i praktiken ingenting.
Jag vill minnas att det även finns olika drivaxlar för sänkning, om man nu absolut ska dra det till det yttersta.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]