Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Ska köpa en s60 där vä broms sitter fast. Någon med förslag på vad jag ska göra för att få loss den. Klossar som ärgat fast skulle jag tro. En idé jag har är spraya rikligt med brakecleaner och banka hyfsat mycket.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av errim
Hej
Breakcleaner hjälper nog inte då klossarna har rostat fast i skivan. Ta av hjulet o banka på beläggen, bäst är väl att försöka ta isär rengöra och smörja det som ska smörjas.
Användarvisningsbild
av GLIZ
Har bara en liten garragedomkraft och det är löst grus vid bilen.

av errim
När jag lyfter på grus med (garage)domkraft brukar jag ställa den på en 12mm kryssfanerskiva. Funkar utmärkt. Ta med en pallbockar också för säkerhets skull.
Användarvisningsbild
av GLIZ
Blir inget köp av den bilen.
4500:-
Användningsförbud med skulder 2200+
Annars hade det varit ett kap. Jättefin för att renovera. Ingen rost på karossen vad jag kunde se, extraljus och nummerskylt som behöver skruvas fast och frontens clips saknas. I övrigt vad jag vet bara bromsen vä bak som sitter fast. Han som äger bilen undrade om jag vet någon som vill köpa och jag sa att jag kunde vara intresserad men har inte pengarn just nu. Skriv ett pm så skickar jag nr.

Ska till Öland i sommar och hade tänkt plussa på reskassan lite med en quick overhauling, besiktiga och sälja

Köper den själv om 1 & 1/2 vecka om ingen hör av sig.

Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av GLIZ
Bilen gick till skroten i dag.
Synd på en fin gammal bil med potential att bli körbar igen.

Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]