Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jimmpa25
Hej, jag har nu varit hos volvo och skulle få min ddm i passagerare sidan fixad, dom sa då att den inte var kompatibel med min bil och jag är tvungen att köpa en ny, väldigt dyrt så nu undrar jag hur vet jag vilken DDM jag ska ha, jag har ju inte originalet så jag kan inte se numret på den.

Jag har en Volvo S60 från -00
Senast redigerad av 1 Jimmpa25, redigerad totalt 0 gånger.
av frippe64
Jimmpa25 skrev: fre 13 maj 2022, 16:54 Hej, jag har nu varit hos volvo och skulle få min ddm i passagerare sidan fixad, dom sa då att den inte var kompatibel med min bil och jag är tvungen att köpa en ny, väldigt dyrt så nu undrar jag hur vet jag vilken DDM jag ska ha, jag har ju inte originalet så jag kan inte se numret på den.

Jag har en Volvo S60 från -00
DDM sitter väl ändå på förarsidan...

Visste dom inte på Volvo vad för modul du ska ha?
Användarvisningsbild
av johnnype
Plätt lätt

Om bilen är modellår 2000 så passar DDM och PDM från modellår 2000-2001 och inget annat.

Se till att du plockar själv från en bil av dessa modellår. Många som säljer lösa delar har ingen koll på var de suttit och säger fel alternativ luras, kanske av ren okunskap dock.

För att se modellår 100% säkert , se på 10de tecknet i VIN som exempelvis sitter innanför vindrutan.

Problem löst :-)
av sicnarf
På passagerarsidan heter modulen PDM som betyder Passenger Door Module. Så han kallar det nog på fel namn men menar modulen på passagerarsidan dörren, frippe64.
av frippe64
sicnarf skrev: fre 13 maj 2022, 19:58 På passagerarsidan heter modulen PDM som betyder Passenger Door Module. Så han kallar det nog på fel namn men menar modulen på passagerarsidan dörren, frippe64.
Ja så kan det vara, men om han letar efter DDM men ska ha PDM så blir det fel.
av Jimmpa25
yep, PDM ska det vara , många tack för svaren, ska leta upp en :)
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]