Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av moa
Hej!
Skaffade mig en v70 d5 igår, den har funkat utan problem hela dagen igår (va ändå nästan 50 mil hem) och även funkat bra under dagen idag, den har känts något slö men inget jätte märkvärdigt. Tills jag skulle köra ut från en korsning och det kommer upp ”motorsystemservice erfodras snarast” och bilden stendog sekunden efter¿ försökte starta men den gick bara runt på starten men inte så mycket mer än så. Tog loss ena batteripolen en stund och efter det så startade den och felkoden va borta. Vet att lättast att få veta felet är att felsöka den men tänker att någon kanske varit med om samma problem? Vad har det varit för fel? Något jag borde titta på på en gång innan jag får kolla igenom hela bilen efter något fel? Tacksam för svar. Mvh
av moa
Normalt vet ja inte, den funkade efter vi fick igång den igen men gick extremt slött.
Starta den idag igen och den va väll igång ca en kvart innan den dog igen och efter de ville den inte starta. Fick 7 olika felkoder på bränsletryck så får väll börja nånstans där

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)