- tis 03 maj 2022, 21:16
Däremot hade säljaren "otur" när han vid senare justering (precis i början av chipbristen, många jsuteringar blev det) räknade om priset, så hade jag inte varit på min vakt hade de dragit av mindre för saknad utrustning än vade de lade på från början för att jag skulle få den...
bem skrev: ↑tis 03 maj 2022, 11:20Exakt samma för min V60 -21 som blev -22. Med den viktiga skillnaden att säljaren automatiskt lade på motsvarande utrustning i den mån det gick (som tex värmaren) utan att jöja priset. Hanteringen av dig måste ha blivit fel eller blivit extra bonus till en svinig säljare.Oden1 skrev: ↑tis 03 maj 2022, 07:15 Var i kontakt med min ÅF igår. Min order på en T6 Recharge som gjordes i november med prel lev nu i slutet på maj har annullerats..Ungefär liknande som hände mig. Jag beställde en V90 T6 Recharge MY21 late. Men Coronan och datachipbristen hos Volvo medförde förseningar så Volvo ändrade till en MY22 early på eget bevåg på min V90 Recharge. Jag åkte på att betala bensinvärmaren som jag ville ha för den hade Volvo plockat bort på MY22 early (det blev ju eldriven värme som standard då, om man inte på MY22 early skulle ha bensinvärmare, som då blev option).
Vad jag förstod så byggs inga fler 22:or utan det blir en 23:a i stället.Fick info om att en ny beställning måste göras men att den skulle prioriteras i tillverkning.. Någon mer som fått info som denna?
Du har ett avtal, håll dig till det. Volvo kan väl inte "annullera" avtalet så där bara?
Du får förstås acceptera de ändringar som är ofrånkomliga på MY23.
Näe jag tror du kommer få en av de första V60 MY23 early, ungefär som jag fick tidiga V90 MY22 early.
Du behåller din plats i kön tror jag, och hoppas det blir så för din del.
Däremot hade säljaren "otur" när han vid senare justering (precis i början av chipbristen, många jsuteringar blev det) räknade om priset, så hade jag inte varit på min vakt hade de dragit av mindre för saknad utrustning än vade de lade på från början för att jag skulle få den...