Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berole
Har en 850/96 Vanlig låda, bytt till vinterhjul.När jag tar ner bilen från domkraften har jag ingen drivn, motorn går o kopplingen känns normal,
av berole
Ingen drivn !!!
av berole
Hur kan man kolla det??
av *pettson*
berole skrev:Hur kan man kolla det??
Din vänstra drivaxel sitter inte i som den ska.. Därför driver inte bilen. Se till att den skjuts in och LÅSER sen kan du ut och köra igen. Glöm inte kolla nivån på växellådsoljan efter ditsättningen.
av Kena
Kan den ploppa ur i lådan om bussningarna är glappa?
av *pettson*
Kena skrev:Kan den ploppa ur i lådan om bussningarna är glappa?
Den ska inte kunna ploppa ur lådan även om bussningarna är glappa. Däremot är antingen låsringen skadad eller så har ingen satt dit knuten ordentligt. Har bilen haft lådan nere nångång?
av *pettson*
Phantom skrev:Kan man testa om drivaxeln inte sitter i riktigt, även om man har drivning? Och hur ser man om den inte sitter itryckt tillräckligt?
sätt in handen mot innerknuten. Sätt in fingrarna mellan lådan och knuten.. Gårdet?.. då är den för långt ut.. Den ska ligga med nån millimeter mellan lådan och knutens ände.. känn även på innerknuten den ska INTE gå att röra in och ut, den ska sitta fast.

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?