Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag föstår ingenting.....................
om man nu lägger samman alla de merkostnader i form av täta filterbyten, service, leta RME fritt bränsle, dyrare bilskatt mm.
hur kan man då säga att diesel är ett bra alternativ till bensindrivet ?
För mig verkar det som om dom som köpt Dieselbilar har skitit i det blå skåpet men inte för sitt liv erkänner det ?
Konstigt !!!!
:-O)
Nu vet jag inte vad du menar Wissel. Jag har alltid haft bensindrivet innan och skulle nog inte frivilligt gå över igen. Angående RME så kan man ju hälla i biocider som tar död på bakterierna, likaväl som man kann få hälla i K-sprit i bensinbilarna. Ja sedan är skatten högre men efter 1000 mil ca så lönar det sig att ha diesel (om man nu köper en bil i samma storlek osv som man jämför med). Jag ligger på ca 0,6 l/mil och jag har en kompis som har en V70N 140Hk och han ligger på dryga 0,8 l/mil och vi kör mest landsväg båda. Så jag "sparar" nästan 3kr/mil i förbrukning. SÅ jag vill inte säga att jag har skitit i det blå skåpet. De som behöver byta filter ofta är de som tankar bonna-diesel från egna tankar. Eftersom det inte är omsättning på dieseln gillar bakterier att frodas. Vi får väl vänta och se för miljöidioterna vill ju öka inblandningen av etanol till 10% i bensinen. Detta kommer att ta död på många pumpar och packningar.

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)