Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Plinkplonk
Blev nyfiken på hur du menar här, är buller och komfort sämre i din nya v60 eller tvärtom?
[/quote]

Jag såg nu att när man läser det så är det inte helt klart vad jag menar :oops:
Men det jag tycker är att nya bilen är stötigare och att det bullrar mera från hjulen.
Det är absolut ingen katastrof men nya bilen.
Är nog bara att just fjädringskomforten och buller nivån var något att förra bilens stora plus.

Men en snittförbrukning på 0,37 på snart 100 mil där jag ändå både har valt hold på batteriet samt laddat under körning vid ett par tillfällen gör att det ändå känns som en småsak med lite stötigare gång o buller :-D
av Oden1
Var i kontakt med min ÅF igår. Min order på en T6 Recharge som gjordes i november med prel lev nu i slutet på maj har annullerats..
Vad jag förstod så byggs inga fler 22:or utan det blir en 23:a i stället. 🤔 Fick info om att en ny beställning måste göras men att den skulle prioriteras i tillverkning.. Någon mer som fått info som denna?
av jaronsso
Oden1 skrev: tis 03 maj 2022, 07:15 Var i kontakt med min ÅF igår. Min order på en T6 Recharge som gjordes i november med prel lev nu i slutet på maj har annullerats..
Vad jag förstod så byggs inga fler 22:or utan det blir en 23:a i stället. 🤔 Fick info om att en ny beställning måste göras men att den skulle prioriteras i tillverkning.. Någon mer som fått info som denna?
Jag har sett liknande på utländska forum och Facebook.
Det som jag sett många reagerar på är att beställningen annulleras helt, och inte bara flyttas över till en 23a. Hur de ska få ihop den här "prioriteringen" som du nämner känns ju knepigt. Vem styr det? Åf eller Volvo själva?
Jag såg någonstans från UK att där de hade annullerat beställningar att man inte kunde ge något som helst besked på leveranstid på den "nya" beställningen. Huruvida det är sant vet jag ju inte däremot.
av Lockis
Oden1 skrev:Var i kontakt med min ÅF igår. Min order på en T6 Recharge som gjordes i november med prel lev nu i slutet på maj har annullerats..
Detta är ju inget bra.
Volvo som försöker hämta in mer pengar?
Känns lite som det, när man annulerar istället för att flyttar. Och hur fasiken ska dem kunna prioriteras i tillverkningskön?
Jag hade läst beställningen ordentligt. Troligtvis så kan ersättning utgå för annulerad beställning, då dem är grisiga och vill själva ha in pengar om du som köpare annulerar en beställning.
Användarvisningsbild
av Falken92
Det här är ju katastrofala nyheter. Min bil fick jag höra låg med "definitiv produktionsstatus" för ett par veckor sedan då min ÅF ringde. Man sa då att den ska komma till handlaren den 11/5.

Är det plötsligt avbrutet? Min bil står fortfarande som orderlagd på leveransstatussidan.
av B2dominator
@Lockis, Detta är ju helt galet. Räknar man ihop en ny XC90 Recharge som mostvarar en 2022 PRO Edition på kampanj så går ju den på över en miljon nu. Då kommer jag köra kvar i min gamla D4. Surt som fan.
Användarvisningsbild
av bem
Oden1 skrev: tis 03 maj 2022, 07:15 Var i kontakt med min ÅF igår. Min order på en T6 Recharge som gjordes i november med prel lev nu i slutet på maj har annullerats..
Ungefär liknande som hände mig. Jag beställde en V90 T6 Recharge MY21 late. Men Coronan och datachipbristen hos Volvo medförde förseningar så Volvo ändrade till en MY22 early på eget bevåg på min V90 Recharge. Jag åkte på att betala bensinvärmaren som jag ville ha för den hade Volvo plockat bort på MY22 early (det blev ju eldriven värme som standard då, om man inte på MY22 early skulle ha bensinvärmare, som då blev option).
Du har ett avtal, håll dig till det. Volvo kan väl inte "annullera" avtalet så där bara?
Du får förstås acceptera de ändringar som är ofrånkomliga på MY23.
Näe jag tror du kommer få en av de första V60 MY23 early, ungefär som jag fick tidiga V90 MY22 early.
Du behåller din plats i kön tror jag, och hoppas det blir så för din del.
Användarvisningsbild
av V9097
Oden1 skrev:Var i kontakt med min ÅF igår. Min order på en T6 Recharge som gjordes i november med prel lev nu i slutet på maj har annullerats..
Det där är ju riktigt surt. Särskilt om man gillar MY22 bättre än 23. Hade det varit en privatköpt bil vet jag knappt om jag hade accepterat det hela alls, jag hade nog letat efter något annat. Googlesystemet får du tyvärr om du väljer att gå vidare med MY23.
Lite annat blir det om det är tjänstebil, man har ju bilen på begränsad tid och man kanske inte har samma möjlighet att välja andra fabrikat.
av Lockis
B2dominator skrev: tis 03 maj 2022, 11:18 @Lockis, Detta är ju helt galet. Räknar man ihop en ny XC90 Recharge som mostvarar en 2022 PRO Edition på kampanj så går ju den på över en miljon nu. Då kommer jag köra kvar i min gamla D4. Surt som fan.
Nja, PRO edition är kampanj. Där har man nog reserverat sig för slutförsäljning. Oklart hur man kan luta sig mot detta dock. Jag hade försökt få något i skrift om jag hamnat i denna situationen.
  • 1
  • 253
  • 254
  • 255
  • 256
  • 257
  • 315
Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.