Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wallentin
Borde inte vara blinkrelä på en v70 2001 hörs inget när man slår på varningsblinketsen när tändningen inte är på.
av glock40sw
Nej, det finns inga blinkersrelä, däremot två utbytbara shuntar på CEM . Nyare bilar är de också bortrationaliserade ,men har inte hört att det skulle vara fel på de ,däremot har spaken varit den vanligaste felet till blinkersproblem på alla årsmodeller nummer två har varit korroderade kabelanslutningar till CEM.
Användarvisningsbild
av vetten

Här kan du när Mackan tar loss och sätter dit cemen
av Bernie99
wallentin skrev:Men den tickade och sen la den av helt. Och några dagar senare funkar den normalt igen. Blir inte klok på de.
Hej, så fungerar min vänsterblinkers också nu och 1 månad kvar till besiktningen;) Alltså ibland helt ok och sedan ibland tickar den snabbt och då blinkar inte vänsterfram. Var börjar man, lampan fungerar ju ibland så trasig är den ju inte?
Användarvisningsbild
av GLIZ
Bernie99 skrev:
wallentin skrev:Men den tickade och sen la den av helt. Och några dagar senare funkar den normalt igen. Blir inte klok på de.
Hej, så fungerar min vänsterblinkers också nu och 1 månad kvar till besiktningen;) Alltså ibland helt ok och sedan ibland tickar den snabbt och då blinkar inte vänsterfram. Var börjar man, lampan fungerar ju ibland så trasig är den ju inte?
Kolla jorden på lamphållaren. Troligast att det är där det är fel. Ärg är också vanligt i själva hållaren.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]