Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sewen
@Xanthopteryx, Just skaffat clip-on till mina vanliga brillor (polariserande såklart ;-) ) som jag tänkte skulle få bo i bilen. 500kr kostade det för 1 par men då är de anpassade efter just min glasögonmodell.
Ali-hållarna kostar typ bara 80 spänn ink frakt vilket är lockande att slå till på men det som gör att jag tvekar är att det tar ett par veckor att få den och att man inte vet hur färgen passar taket.. Antagligen värt att köpa originalhållarna direkt från bilia..
av Xanthopteryx
Dessutom vet man ju inte om funktionen är lika välbyggd, vilket jag upplever originalhållaren vara. Mjuk stängning, bra ork i fjädern, passar bra.

Letar du runt lite kan du säkert hitta billigare på annat håll också. Och borde finnas även på skroten.
Användarvisningsbild
av sewen
AndS skrev:Är inte facket i panelen vid vänster knä bra till gladögon?
Jo det verkar bra men där har vi fått rutin på att ha nycklar till, landställe, släktgård, båt, takräcken osv... Men visst kan brillorna ligga där men då får de va i fodral för att inte bli repiga :-/
Nu har jag dock beställt glasögonhållaren.
av Rolle38
AndS skrev: lör 30 apr 2022, 15:00 Får jag gissa så är det många som inte sett det utrymmet ;-)
Tack för denna info! När jag läste er konversation, så gick jag ut i bilen o kollade. Och där fanns ett fint utrymme att använda! :-)
Uppdatera mjukvaran

e-call är den lagstadgade automatiska tj&aum[…]

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]

740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]