Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Trawally skrev:
Camelen skrev: mån 25 apr 2022, 07:01 Vi har Easee box, båda boxarna laddar ju upp till 22kW så framtidssäkra. Ett tips/råd är att beställ även lastbalansering och en extra typ2 kabel redan vid installationen så får du ju 50% rabatt även på de.
Tack för tips! Tänkte köra installation via Tibber, verkar billigt. Dock inte halva pris på lastbalanserare och kabel🤔
Handlar du på Tibber så ta med en Pulse också. Den i kombination med eease boxen löser balanseringen. Tror min Pulse gick på 700:- då jag är tibber kund.
av Lockis
Camelen skrev:Märkligt du ska få 50% från staten för hela installationen. Så om du beställer installation av box samt lastbalansering och Typ2 kabel samtidigt så ska du få 50% på hela beställningen. Det fick vi, men vi beställde inte via Tibber.
lös typ2 kabel är där väl inte 50% på? Men box och installation är 50%. Så då får man istället beställa en box med fast kabel på.
av Camelen
Vi fick i alla fall 50% på kabeln när vi beställde allt i samband med installation och jag vet fler som fått det, men då i samband med att man beställde installationen (är ju vara "fast") då den är låst i boxen.
av Kingcool
Camelen skrev: mån 25 apr 2022, 11:56 Vi fick i alla fall 50% på kabeln när vi beställde allt i samband med installation och jag vet fler som fått det, men då i samband med att man beställde installationen (är ju vara "fast") då den är låst i boxen.
Samma här.
Vi betala 6700:- för en Eease inkl installation och 5m laddkabel. Fullt överkomligt!
av SundanceKid
Jag fick också 50% på lös kabel 32A och 8 meter. Även på watty. Pulse funkar bara på nya elmätare med HAN-port väl?
av Lockis
Nedrans. Skulle inte beställt via Tibber då alltså. 😭
av SundanceKid
Lockis skrev:Nedrans. Skulle inte beställt via Tibber då alltså. Bild
Jag köpte allt via tibber för 2 år sedan. Sen sökte man bidraget själv.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

av SundanceKid
Har haft XC90 på lån ett tag nu med nya motorn 456hk.
Verkar fortfarande vara kompressor på denna modell.
Jag har hört att kompressorn skulle bort på bilarna med nya drivlinan. Nån som har koll där?

Det är i alla fall en grym och kompetent bil på alla vis.
Räckvidden är strax över 72km och jag upplever den mycket tystare än min V90 T8 2020.
Nu vill jag knappt byta tillbaka bil innan jag får min nya Xc90 T8 R-design Pro Edition 456hk.
Man sitter högt och härligt och bilen sänker sig när man parkerar och det blir betydligt lättare att ta sig i och ur.
Tror det kan vara det bästa jag kört!
av B2dominator
@SundanceKid, Låter galet bra. Surt bara att Volvo flyttar fram leveransdatumet hela tiden nu :-(
av Lockis
SundanceKid skrev:Har haft XC90 på lån ett tag nu med nya motorn 456hk.
Verkar fortfarande vara kompressor på denna modell.
Jag har hört att kompressorn skulle bort på bilarna med nya drivlinan. Nån som har koll där?

Det är i alla fall en grym och kompetent bil på alla vis.
Räckvidden är strax över 72km och jag upplever den mycket tystare än min V90 T8 2020.
Nu vill jag knappt byta tillbaka bil innan jag får min nya Xc90 T8 R-design Pro Edition 456hk.
Man sitter högt och härligt och bilen sänker sig när man parkerar och det blir betydligt lättare att ta sig i och ur.
Tror det kan vara det bästa jag kört!
Hur menar du med att det verkar fortfarande vara kompressor?
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 55

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]