Micce1980 skrev:@EbbevonVolvo, Ren formalia sa de och skrev ut lappen
De blev positivt överraskade när de öppnade bagaget, där låg varningstriangeln synlig och nycklarna till den avtagbara kroken bredvid. Det hände tydligen inte så ofta, självfallet var säkerhetsbältena i-klickade med. När jag kör därifrån är det en som bråkar med sitt likadana avtagbara som jag har på sin Volvo, tänkte först fråga om han behövde hjälp men kom på att han kom infarandes med mobilen vid öran så... Jaja, skulle sätta in besiktningsprotokollet i bilens mapp hemma sedan och noterade att de råkat skriva in 10 000mil mindre än vad bilen har rullat. Det löste sig och de kommer korrigera i veckan samt se till att jag får ett nytt, misstag händer ju
Såg detta med, kan inte minnas att jag såg de när sommarsulorna sattes dit. Sitter ju inte jättesynligt så en "spotreparir" kanske skulle fungera? Det är plasten framför höger bakhjul
.
IMG_9300.jpg
Ja du har tydligen fått påhälsning av någon som inte har koll på sin bil.
Bättre med besiktningsresultatet i alla fall. Jag brukar, precis som du, koppla bälten, ta fram krok och varningstriangeln. Sist glömde jag dock att ta fram kroken, och då struntade han helt enkelt i att kolla den och fastsättning.
Lustigt med besiktning, jag fick idag ett erbjudande att besiktiga nu i maj månad för 399kr. Men det är för tidigt. Då får jag nog besiktiga den i höst igen, fast det kanske inte är som det var förr med inställelsetiden.
Nej det blir nog i Augusti, strax innan försäljningen av bilen. För jag fick idag ett mycket trevligt besked. Enligt Mercedes planeringsavdelning flyttades leveransen av min bil fram tre månader!!! Ska komma till återförsäljaren den 12e september. Hoppas att den inte kommer att flyttas tillbaka igen, men framåt går bra. Enligt säljaren är det ovanligt att Mercedes håller på och hoppar fram och tillbaka med leveranstiden, så som Volvo kan göra. Inte heller någon förändring på utrustningen.
Tur jag var snabb med beställningen, nu är leveranstiden på en likadan bil 14 -15 månader!
Jag ser fram emot min helelbil, Mercedes EQB 300 4matic.
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp Batteri 15kWh