Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cordings
Gissar att man måste ta bort luftburken för att komma åt. Är det något speciellt man behöver göra för att få bort den mer än koppla bort det uppenbara som syns när man ser ovanifrån? Som jag förstått ska det gå att rycka loss den när man gjort det? Räcker det att ta bort luftburken för att komma åt och byta halvljuset sen?
av kievY
Bort med luftburken, sen har du mer yta att ta loss lampan bakifrån. Sitter en sprint på lampan, kommer ej ihåg åt vilket håll den lossas dock.
Ett trick för att ta bort luftburken utan att behöva slita bort den. Den sitter på plastpinnar som är fasade och delade i toppen. Ta en liten hylsaoch en förlängare och tryck ihop toppen på pinnen samtidigt som du lyfterluftburken en pinne itaget. Den kanske håller att slitas upp men det känns inte bra.
av Cordings
dieselkenneth skrev:Ett trick för att ta bort luftburken utan att behöva slita bort den. Den sitter på plastpinnar som är fasade och delade i toppen. Ta en liten hylsaoch en förlängare och tryck ihop toppen på pinnen samtidigt som du lyfterluftburken en pinne itaget. Den kanske håller att slitas upp men det känns inte bra.
Ok tack för tipset. Var sitter de ungefär så jag vet var jag ska trycka? Om det går att beskriva.
Användarvisningsbild
av vetten
Dom små gummipluttarna ser du om du öppnar burken och tar ur filtret men det går att byta glödlampa utan att ta bort burken jag har gjort det flera gånger, visst lite trångt men inte ogörligt.

Är det jobbigt att bli rättad när[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]