Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
Jag hade då inte köpt den.. 1. det är INTE en tic.. (bara skalet då) 2. för 8000 kan du få en mycket fräschare bil. 3. vart en racebil 4. vart en ungdomsbil

Jag hade då inte köpt den! köp en 740 av en gammal gubbe istället så vet du att den håller längre än 1 vecka..
Användarvisningsbild
av Nexus
jag skulle avråda dig oxå. Som Sweeman säger köp en vanlig bil som är fungerande och gör sedan om den till vad du vill ha.
för 8000:- kan du få en hyffsat fin 740 som fungerar :wink:
Bilen i länken har nog varit med om en hel del :(
Användarvisningsbild
av Fluffen
Finns mycket bättre 740 för 8000kr helt klart.Kan bara hålla med de förra talarna. :D
Du får ju en bra 940 som funkar för runt 10 000kr.
Men har du lust att skruva så ska inte vi hindra dig. :lol:

Bättre att satsa på denna i så fall om du vill skruva. :wink:
http://www.blocket.se/vi/14195120.htm?ca=13_s
av ZeoN
vet en -88 16ventilare för 3500 som står, chefens gammla bil har stått i 1år och det enda felet jag vet om är defekt pump ( under bilen ) iövrigt bra skick antasigrå....
Användarvisningsbild
av Nexus
ZeoN skrev:vet en -88 16ventilare för 3500 som står, chefens gammla bil har stått i 1år och det enda felet jag vet om är defekt pump ( under bilen ) iövrigt bra skick antasigrå....
stått i ett år ute eller inne??? ute så lär bromsarna kärva lite och ha en rost hinna :wink:
av ZeoN
grammse skrev:
ZeoN skrev:vet en -88 16ventilare för 3500 som står, chefens gammla bil har stått i 1år och det enda felet jag vet om är defekt pump ( under bilen ) iövrigt bra skick antasigrå....
stått i ett år ute eller inne??? ute så lär bromsarna kärva lite och ha en rost hinna :wink:
jo den lär behövas ses i bromsar men dom tar bra har kört bilen pumpen funkade för 10min sen tog det stopp ... så filter+pump och koll av bromsar kan på måndag ta lite foton på den och lägga upp ..... har varit sugen att ta den själv men jag har en 460 + chryser 180 just nu och bråkar med kompisens 740 som fan inte vill lira rätt i motorn....... poängen va man kan få MYCKET mer bil för mindre $$$$ än den sk TiC han såg på blocket.... :lol:
Val av motorolja

De heter samma så då är det sa[…]

Hej! Ska försöka hålla det kortf[…]

Volvo V60 2014

Ja men då slipper man ju trycka på den[…]

EX60

First ride med Elbilsmagasinet https://www.youtub[…]