Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xAx
Hej,

Alla ni som har den bedrövliga klädseln T-tec med oräkneliga revor och sprickor, hur har ni löst det? Ser för jävligt ut, aldrig haft en bil som kommit i närheten av så urusel klädsel. Byta till Volvos uppdaterade klädsel är inget alternativ. Komplett klädsel kostar bortåt 25-30.000 kr (om jag gör arbetet själv). I stället för att kompensera ägare för skiten de utrustat kinetik versionerna med, försöker de tjäna på oss med ockerpriser. Fy fan för Volvo ...

Hur har ni löst det? Tänker närmast på om någon hittat någon eftermarknadsklädsel som funkar och ser bra ut? Alla tips mottages tacksamt.
MickeBl skrev:Hej
Jag har en komplett högerstol som där klädseln är helt ok.
Man kan säkert flytta över det du söker.
Har suttit i en V70 -09.
Kan säljas billigt.
/Micke Borås
Tack för erbjudandet. Har kollat med klädseln och precis som jag misstänkte så är ryggstödets klädsel på passagerarstolen inte kompatibel med förarstolen. Rattar/ vred på stolens sida har annan placering på passagerarsidan.
Synd, bor 3 mil från Borås.
Skippa t-tec och satsa på annan klädsel som exv StefanN föreslår. Begagnad t-tec från modellår 2009 kommer att se ut precis som den du har nu om några år.

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]

Kolla så luftningsskruven på brän[…]

Kan inte säga att de lyckas verifiera nå[…]