Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av semlan82
Någon mer än mig som tycker att de gamla mätarhusen ser bättre ut? Eller är det så att de nyare funktionerna med TFT så som motortemp, oljenivå och aktuell växel väger över? Från 2013 kunde man väl även få navigation och road sign information i mitten av instrumentpanelen men hur användbart är det egentligen?
Användarvisningsbild
av apersson850
Navigationsmeddelande mitt i panelen tycker kära damen är jättebra. Jag har inte TFT i min gamle, så jag är inte så van vid det.
Dock måste man ha fullvärdig navigation för att få den funktionen. Det räcker inte med internetkartor.
av Doomis
För att få vägvisningen i displayen krävs att original navi har SW 1210.

Min personliga åsikt är att de blå "watch dials" instrumenten är bland det snyggaste som tillverkats. Det har jag tyckt sedan de kom i S60R/V70R. Däremot i en modern faktor är dom inte så hype. LCD instrumenten tycker jag gör sig bäst om man även har Sensus Connect, då anpassas instrumentet med valt tema.
Användarvisningsbild
av apersson850
Vanlig LCD har jag i min gamle 2012, men där finns ingen anpassning till några tema, och inte några teman att anpassa till heller. Däremot i vår 2016 finns både teman och en TFT LCD-display som anpassar sig till dem. Det är väl den senare du menar, antar jag.
av Doomis
Ja det är ju för att det fanns inte Sensus Connect då. Du har vanlig Sensus i en 2012.
Teman ska du ju kunna ändra på i menyvalen till Performance,Elegance,Eco etc
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är inget att bry sig om Doomis, apersson850 leker bara besserwisser.
Användarvisningsbild
av apersson850
Nä, man kunde extrautrusta med Sensus Connected Touch, men det var det nog inte många som gjorde.
Och jodå, jag vet skillnaden, men det finns många som läser som inte känner till alla detaljer, så det är bra att göra det så tydligt som möjligt.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]