Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alfp
Har en V70 från år 2016 är väl typ 3 då?
Skall byta till sommardäck nu,
Tänker se över bromsarna samtidigt, ev byta skivor och belägg - Nytt för mig. Belägg med/uttag för slitage varnare får jag som fråga , på min gamla V 70 så fanns det inget sådant, hur det är på denna nyare bil vet jag inte. Vilken sort skall jag köpa?
Jag vill ju inte se en lampa ständigt tänd på inst brädan.
:-o
MVH
AlfP
Användarvisningsbild
av Erik Å
Leta upp beläggen på volvopartswebstore.com så lär du väl se om de har varningskontakt och sladd, eller inte :-)
Alternativ 2: vrid fullt rattutslag och titta in bakom framhjulet. Finns där någon sladd till bromsoket? ;-)
av KalleJ
Finns väl belägg med akustisk slitagevarnare?
Edit: Nä verkar inte finnas belägg med akustisk slitagevarnare till P3. Får väl inte plats då.

Getech lär vara okej. Inte hört något negativt. Trodo.se fortfarande en femhundring billigare om du tar billigare premium märkena.

Getech har Zimmermann för 400kr mer också om du inte litar på deras egna märke.
Tror dok jag lyckats göra mina Zimmermann 316mm skeva. Om det inte är drivaxeln eller länkarmen som gör att de vibrerar lite vid vissa hastigheter.
Finns inga elektriska slitagevarnare på någon V70/XC70 som jag pillrat på. Hade det på en Renault 5 TS, som tjänstgjorde i familjen en kortare tid. De fungerade utmärkt när de var nya och inte behövdes. När belägget var uppslitet var den elektriska slitagevarnaren i så dåligt skick att den aldrig gav någon signal.
Tämligen meningslöst, med andra ord.

Det du borde fixa först är temperaturse[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]