Jag har bara bilarna i typ 2 år så jag orkar inte att gå och vänta på att bilen ska bli bra senare. Jag har Sensus i många bilar och är nöjd. Så jag hoppas på Sensus i nya Xc90:in trots att den dröjer!
DanCruso skrev: ↑ons 20 apr 2022, 10:26
Jag har enpedalskörning på min XC90 T8 MY22 med nya drivlinan och den har Sensus så det är inte kopplat till Google infotainment.
Det är genom att välja körläge B istället för D med växelspaken som du aktiverar enpedalskörningen.
Nja B läget gör bara att bilen genererar ström från inbromsningar också vad jag förstått, lite som B modellerna hos Volvo gör.
Det kanske upplevs som att bilen bromsar mer men det är inte det Volvo kallar enpedalskörning.
DanCruso skrev:Jag har enpedalskörning på min XC90 T8 MY22 med nya drivlinan och den har Sensus så det är inte kopplat till Google infotainment.
Det är genom att välja körläge B istället för D med växelspaken som du aktiverar enpedalskörningen.
Stannar din bil helt i B läget?
Om nej, så har du inte enpedalskörning.
Ok, enligt den definitionen så har jag nog inte enpedalskörning, bara en betydligt kraftigare Inbromsning/regenerering än tidigare Recharge bilar jag har haft.
Jag har hämtat ut bilen nu. Är hittills mycket nöjd. Jag undrar dock hur man laddar den mest optimalt? Ska man vänta tills batteriet är helt tomt och då ladda upp det fullt eller ska man ladda upp den efter minsta körning?
Det känns som att man förlorar el på att ladda lite hela tiden. Jag körde 2 km och laddade den sedan och det tog typ 45 minuter att ladda så lite.
volvoamatören skrev: ↑fre 22 apr 2022, 05:49
Jag har hämtat ut bilen nu. Är hittills mycket nöjd. Jag undrar dock hur man laddar den mest optimalt? Ska man vänta tills batteriet är helt tomt och då ladda upp det fullt eller ska man ladda upp den efter minsta körning?
Det känns som att man förlorar el på att ladda lite hela tiden. Jag körde 2 km och laddade den sedan och det tog typ 45 minuter att ladda så lite.
Tror det är så på allt med batteri, att de sista % alltid tar lång tid.