Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla! Jag har två frågor kring lite problematik med min S60.

1. Har noterat att när jag kommer fram till bilen, tar i dörrhandtagen då den är låst så tar det ofta en jäkla stund innan bilen reagerar och låser upp. Verkar bli värre och värre. Kan detta bero på dåligt batteri i själva nyckeln? Byter man det själv i så fall?

2. Om jag öppnar min Volvo-app så har den kontakt med bilen men jag kan inte längre starta värmare, får ett felmeddelande samt appen kan inte se bilens position i kartor, det står okänd plats?

Kan natuligtvis ringa min Volvoverkstad för detta men kollar lite snabbt om någon här vet svaren på dessa två frågor :)
Jag får låna tråden lite. Min fru har samma fel med sin ena nyckel då det inte går att låsa upp bilen med varken nyckel eller man drar i handtaget. När bil väl låsesupp så hittar bilen inte nyckel om man inte lägger den i mugghållaren. Nu i morse fick jag låsa bilen med appen för att det inte gick med nyckel. Och detta är bara med den ena nycklen. Vi har bytt batteri i båda nycklarna.
1. Batteri eller annan typ av störsignal. Min reagerar både dåligt, sporadiskt och märkligt när jag har nyckeln i samma ficka som mobiltelefonen. Det blev väldigt tydligt när jag bytte telefon. Hade noll problem med det innan, men när jag bytte telefon är det alltid problem. Är heller inget problem om jag har nyckel och telefon i olika fickor.

2. Logga ur och in.
Det bör lösa det. Händer mig titt som tätt.
Molind skrev: ons 20 apr 2022, 08:19 Jag eller frugan har aldrig nyckel och telefon i samma ficka. Så jag tror det är något strul med den ena nyckel. Får kontakta min PST tror jag.
Jag hade liknande problem. Jag hade bytt batteri utan resultat. Bytte till ett "bättre" eller dyrare batteri och då fungerade det. Gick från Kjell&Co(som brukar ha prisvärda saker) till Varta.
Primus skrev: ons 20 apr 2022, 11:35
Molind skrev: ons 20 apr 2022, 08:19 Jag eller frugan har aldrig nyckel och telefon i samma ficka. Så jag tror det är något strul med den ena nyckel. Får kontakta min PST tror jag.
Jag hade liknande problem. Jag hade bytt batteri utan resultat. Bytte till ett "bättre" eller dyrare batteri och då fungerade det. Gick från Kjell&Co(som brukar ha prisvärda saker) till Varta.
Vilken typ av batteri skall man använda?
HeavyMetal skrev: ons 20 apr 2022, 12:30
Primus skrev: ons 20 apr 2022, 11:35
Vilken typ av batteri skall man använda?
Okej då kanske det är värt att köpa ett dyrare batteri innan bilen skall träffa min PST.
Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]