- ons 13 apr 2022, 19:18
Min bil varnar för lågt lufttryck när jag kör en speciell vägsträcka som är kurvig. Som tur är så behöver jag inte köra där så ofta
Moderator: Moderatorer
s6025t skrev: ↑lör 16 apr 2022, 12:27 Vilken sorts däcktrycksövervakning har ni?I min bil används ABS systemet tror det kallas TM.. Alltså ingen trådlös tryckgivare.
Är det den äldre med sensorer i ventilerna så kan det vara så att batteriet är slut i sensorn som sitter i ventilen.
Batteriet har en livslängd på ca 5 år
https://www.minbil.se/tj%C3%A4nster/d%C ... s-36344912
frasse4 skrev: ↑lör 16 apr 2022, 16:19 Har man sensor i däcken behövs väl ingen kalibrering? Då säger ju sensorn vad man har för tryck. Jag har sensorer i däcke och har aldrig gjort någon kalibrering när jag bytt mellan sommar och vinterdäck. Inte en Volvo dock...Ja igår fick jag meddelandet men när jag pumpa rätt luft meddelandet försvann automatiskt!
dannesk skrev: ↑tis 12 apr 2022, 21:54Nej det har jag inte gjort, men kollade ju tryck för 3v sedan då jag bytte däck. Har en -18 så inga sensorer i hjulen. Igår hände det igen, men då varna det bara för vänster fram. Kalibrera och åkte ytterligare 10 mil utan problem. Ska kontrollera trycken imorn, så att de verkligen är exakta.Dieselvolvo skrev:Har du kollat däcktrycket i samtliga däck så det är samma tryck på resp. axeln innan kalibrering? Du skriver inte vilken årsmodell eller system du har så har du sensorer i däcken kan de vara felande.Perra83 skrev: ↑tis 12 apr 2022, 12:32 Kör en kalibrering.Gör det varje gång, och då försvinner det....ett tag, för att återkomma....vilket är ganska så irriterande! Ingen som vet vad det troligtvis beror på?
Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]