Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeE81
Jättefjantig fråga med antagligen ett väldigt enkelt svar men jag bli gråhårig av den här skiten😆🤪
Försöker få loss det förbaskade bromsljuset över bagageluckan på min V60 från -18 men fattar inte hur jag ska få loss det.
Har försökt med diverse platta långa verktyg att hitta nån hasp att klicka loss den. Och det verkar ju vara den enda Volvomodellen ingen bemödat sig med att göra en youtube-video av hur man tar loss den 🙄
Snälla, finns det nån som kan vara behjälplig här? Jag har dragit, vridit, klämt, vickat och allt jag kan komma på men den sitter likt förbannat fast!
av kievY
Du måste av med inredningen så sitter det skruvar från insidan, vad jag förstått ska du av med hela "spoilern" så kommer man åt bromsljuset. Mitt har massa fukt, så antar limmet släppt men har inte tagit tag i det ännu.
Användarvisningsbild
av MartinS
Du får ta loss inredningen på insidan luckan, klicka ur elkontakter och spolarslang. Lossa sedan alla muttrar till vingen och plocka bort den. Den sitter dessutom med dubbelhäftande tejp i framkant. När vingen är loss kan du lossa bromsljuset med två muttrar.
av MickeE81
Jo jag tog loss inredningsdetaljen och hittade de fyra muttrarna.
Lossade dem och försökte få loss spoilern, men den sitter ändå hårt fast. Dels pga tejpen, men så verkar det vara ett par snäppor med plasthullingar som förbinder spoilern med bilen också.
Men det är alltså bara att ta i och slita loss den? Man är ju rädd att man ska ha sönder nåt.
Ser inte vart man ska få loss lampan, men det är väl kanske för att jag inte riktigt fått loss den än.
Jag ser vilken kontakt det är som ska klickas loss.
Men spolarslangen… är det den som ser ut att ha en skarv på sig liksom? Behöver den också tas loss? Varför går den över till vingen? Det är väl bara belysning?
Tack alla för era svar😊
Användarvisningsbild
av MartinS
Ja det kanske var några platsnäppen också.

Slangen är till bakrutespolningen och den skarven skall lossas.

Du måste ta bort vingen helt för att se skuvarna till bromsljuset.
Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]

Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?