Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wallentin
Larmet på min v70 -01 funkar inte men det bryr ja mej inte om. Men kan det påverka innerbelysningen i bilen? För nästan all belysning i kupen har slutat funka. Det är bara nere vid fötterna på förarplatsen det lyser.
av S6024t
Enkelt svarat,nej...har haft två v70 som larmet inte funka,men allt annat funka på bilen..
av wallentin
Ok, kan det ha att göra med fjärrkontrollen som man låser med kanske går varken och låsa eller låsa upp. Alla lampor till innerbelysningen gav upp samtidigt.
Användarvisningsbild
av GLIZ
Säkring?
Slumpen?
Bytt lampor?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av kebabpizza
Dum fråga kanske, men har du testat att tända belysningen även på knapparna i takkonsolen?
Automatisk tändning kan kopplas bort genom att hålla in mittenknappen >3 sek och återinkopplas med ett kort tryck.
Annars skulle jag börjat kolla säkringar och glödlampor.
av wallentin
Var ute och skulle testa och låsa upp nu på morgonen med fjärrkontrollen. Då hade bilen låst sej själv, nu gick det hur bra som helst och låsa upp med fjärrkontrollen. Och alla lampor till innerbelysningen funkade igen. Mysko fel, förra veckan gick den bara på fyra cylindrar. Stängde av den då och väntade i 10 minuter. Fick köra länge på starten då innan den startade och då gick den som den skulle igen. Undrar va nästa grej är som den får för sej. Märklig bil, är det vanligt med dessa fel på denna modellen? Tack för all hjälp.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Kan vara något så enkelt som att batteriet börjar bli lite vekt eller att någon anslutning till det inte är ok, t.e.x. en dålig åtdragen polsko.
En taskig strömförsörjning kan få vilken bil som helst att börja uppvisa märkliga fenomen.

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]