Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ankan1978
Hej, mekar ute på tomten och är i behov utav bilen.
Det har varit ett vina de ljud när jag har svängt i kurvor och så, och inget konstigt med det, blev dock mer ljud ni i veckan och hela tiden, bilen kändes konstig på nåt sätt, så två hjullager inköptes, det är höger sida som låter, men tänkte att jag byter båda. Sagt och gjort, gammal lager bort och det verkade hur okej som helst, dit med nytt lager och fast med länkarm och så skulle jag dra åt drivaxel i centrum, axlen var helt stum så jag tog i lite till och då hörs det skapande ljud och för varje varv låser det till sig och axlen liksom hoppar fram det ser ut att sitta nåt fäste bredvid axlen mot fronten till, precis bakom ett remhjul, då det är svårt att se undrar jag om detta är ett motorfäste, sitter nåt gummi där, och allting rör sig i sidled när jag snurrar axlen.
En uppdatering, satte tillbaka allt, på med hjulen och upp med huven, när man snurrar på Hjulet så smäller det till ibland och motorn trycks lite åt vänster och hoppa till. Tog ber bilen och backade några meter och körde fram igen, men det smäller på bra i axlen, är det en dricker eller nåt värre då hela motorn hoppar till
Ja, jag lyckades dela knuten, håller på att plocka i kulorna nu, tänkte få ihop drivaxel hjälpligt tills jag får hem en ny, såg att mitt drivknutsfett nästan var slut och hittar inte mina stålband till damasken, men det får lösas på något amatör sätt, antagligen ta nått annat fett med, axlen ska ju bytas om 1-2 ve kor om det går att använda den
Hej en till fråga, nu när allt är ihop behöver jag fylla på olja i växellådan eftersom jag var så smart och hissade bilen endast fram, jag har två olika oljor från biltema, kan jag använda da nån av dessa? Det är: transmission oil typ G, gissar att det är till automatlarm, och så har jag multi ger oil fullt synthetic 75-90. Min bil är manuell, gissar att det rann ut 5-6dl.
Kan admin ta bort denna tråden, den känns meningslös, jag har hällt i den oljan jag hade, ska byta till ny olja och ny drivaxel om nån vecka, det går att köra, men viner från drivknuten. Over and out
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]