Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Emiola88
Lite hakvkassa bilder men tycker dom är relativt jämnt slitna hela vägen , dock är det en liten "rand" längst ut på sista bilden som inte finns på första bilden !
av Andis
Sen svar men hur har det gått med bilen ?

Nivomat som är slut kan vara lurigt att märka.

Jag märkte det mest på att bilen var svajig och ostabil i högre farter. Sen börja den och fjädra väldigt mycket i gupp eller vad vi ska kalla det på motorvägen.

Dyra som attan är dom. När jag byte kosta dom 7000kr/st i hela världen kolla till och med USA men samma pris där och bara Sachs som tillverka dom.

Volvo har dock bjudit på monteringen om man köper nivomaterna av dom på dåde min och pappas så kan vara en ide kolla om det fortfarande är så

Efter bytet går bilen spikrakt utan minsta svaj i hög fart. Samt känns lika dan ovavsett last. Samt blev nog ca 5 cm högre i bak.

Verkligen värt byta dom. Undras hur många som går med slut nivomat. Jag tror det är många just på grund av dom går köra och besiktiga men upplevelsen av bilen är totalt olika med dom alut eller hela.

Kilometrarna har krympt i kylan?

Hög tomgång

Fortsatt problem. Men nu går bilen riktigt b[…]

Läs ut felkoderna så har man någo[…]

slungdiff på 945

1 - kolla om lappen sitter kvar på bakaxeln.[…]