Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag köpte en dragkrok till min v60 -16 ifrån dragkrokexperten.

Jag köpte till en 13 polig (gds) elsats.

Att montera dragkroken i sig är inga problem men när det kommer till elsatsen blir jag extremt osäker.

Jag hade någonstans fått för mig att det bara var en plugin kontakt men så var det ju inte..

Någon vänlig själ i Göteborgområdet som monterat en sån och är villig att hjälpa mig att lösa den biten? Annars får jag försöka hitta nån verkstad som kan lösa det.
Det är inte orginal och jag tror det får klassas som klippa och klistra(?)
Det var en elsats som dragkroksexperten säljer med sina dragkrokar.
Jag förstår ju en del av monteringsanvisningen men inte allt och jag vill inte skapa några framtida elfel på bilen.

Jag ska försöka lägga ut en bild på prylarna.
Strömtjuvar, kan man säga vad man vill om, men inget vidare sätt att koppla in sig med.
Volvo har fördraget kablage för dragkrok och det kostar 725:-att programmera in den nya TRM enheten vilket jag nyligen fick offert på av Rejmes i Örebro.
Jag köpte en begagnad orginalkrok på skroten med alla tillbehör för 1800:- plus 450:- för nya bultar från Volvo.
Allt som allt dryga 3000:- så får man orginal grejer om man ändå tänkt skruva dit det själv.
Jo det borde ju funka, då är det bara att plugga i och stoppa i en 40A säkring, sen lämna in till volvo för programmering.
Har en fråga till.

Om jag köper en kabelsats till volvo så måste jag köpa en trm om jag förstår det rätt.

Men så hittade jag en på nätet, v-parts. Men då stod det att det ej var för eftermonterad dragkrok. Frågan är hur jag hittar en för eftermontering, helst hade jag velat köpa på skroten men annars blir det väl att köpa en ny på volvo.
Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.

VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]