Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
Som rubriken säger…funderar på att eftermontera fästet på en XC60 -22.
Enligt beskrivningen ska stolen ur bilen. Förstår att det är trångt och diverse plast och kablas behöver demonteras. Någon som gjort detta, eller kanske lyckats montera dit fästet utan att ta ur stolen? Nåt att ge sig på själv eller lämna in?
Tips&tricks tack!
av Lockis
Runt 1700 får jag betala för att Volvo ÅF ska montera (Isofix delen ingår) Visserligen nybil men gissar att det är detsamma för befintliga bilar. Är det värt att ge sig på det själv då? 😉
Användarvisningsbild
av TommyP86
Nja. Är du van mek och får ur stolen utan att repa stol eller interiör så visst. Men för 1700 är det tveksamt. Det går att göra med stolen lös kvar i bilen, men det är krångligare än att ta ur den.
Användarvisningsbild
av Slasse
Jag monterade det på min Volvo V70 MY16. Allt man behövde göra var att vilka fram sätet (drog i den lilla gråa spaken på höger sida) och sedan sticka in fästet bakom stolan och efter det dra åt två bultar med en momentnyckel. Tog två minuter allt som allt. Känns ju sjukt om det gjort det så komplicerat nu? :(
Användarvisningsbild
av Pellix
Ja kostar det ”bara” 1700 så skulle jag lätt köpa den men frågan är ju om det kostar det även som eftermontering…det är förmodligen billigare när man köpt det med en ny bil.
av Lockis
Pellix skrev: ons 06 apr 2022, 20:10 Ja kostar det ”bara” 1700 så skulle jag lätt köpa den men frågan är ju om det kostar det även som eftermontering…det är förmodligen billigare när man köpt det med en ny bil.
Kan vara. Men Isofix fram monteras hos ÅF oavsett när det beställs.
Användarvisningsbild
av Pellix
Lockis skrev: ons 06 apr 2022, 21:07
Pellix skrev: ons 06 apr 2022, 20:10 Ja kostar det ”bara” 1700 så skulle jag lätt köpa den men frågan är ju om det kostar det även som eftermontering…det är förmodligen billigare när man köpt det med en ny bil.
Kan vara. Men Isofix fram monteras hos ÅF oavsett när det beställs.
Absolut, men det kan ju vara subventionerat i samband med ny bil då det oftast görs lite annat där också. Kan ju kosta 4000 om det blir en ”nytt jobb” inomhus med att det kan ta tid med allt pyssel med stolen…och då får man ju fundera om det är värt det eller vänta tills jag ska få nästa bil om 1,5 år…
Användarvisningsbild
av Pellix
Har fått svar. 1450:- med lite rabatt eftersom jag jobbar på AB Volvo för fäste inkl installation.

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]