Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kingcool
volvoamatören skrev: ons 06 apr 2022, 14:14 Vet vi var XC90 T8 Recharge 2022-modellerna byggs? Är det i Torslanda eller i Gent eller i Kina? "Min" CBV-XC90 är byggd nu och är under leverans till återförsäljaren. Enligt appen ska det ta cirka en månad innan jag kan hämta ut den. Förståeligt om den åker från Kina, men inte om den åker från Göteborg till Stockholm, tycker jag. Eller vad ska återförsäljaren göra med den i 3-4 veckor innan jag kan hämta den?
Vår slog över till 3v till lev idag, dock bara orderlagd innu. Tror det var Torslanda för våra bilar ja :) Du lär få din tidigare :-D
av Wsemme
volvoamatören skrev: ons 06 apr 2022, 14:14 Vet vi var XC90 T8 Recharge 2022-modellerna byggs? Är det i Torslanda eller i Gent eller i Kina? "Min" CBV-XC90 är byggd nu och är under leverans till återförsäljaren. Enligt appen ska det ta cirka en månad innan jag kan hämta ut den. Förståeligt om den åker från Kina, men inte om den åker från Göteborg till Stockholm, tycker jag. Eller vad ska återförsäljaren göra med den i 3-4 veckor innan jag kan hämta den?
Min CBV t8 tillverkades den 14 och levererades den 3:e. Så fyra veckor tar det inte men beror mycket på hur handlaren har det. Borde gå snabbmaten men är ju påsk bla som kan störa.
av Kingcool
volvoamatören skrev: ons 06 apr 2022, 19:00 Ok, låter bra. Kanske får den före maj, då. 😀
Det tror jag säkert. Pratade med säljaren i måndags och vi skulle få vår innan månadsskiftet som det såg ut. Och vår är inte ens tillverkad innu :(
Användarvisningsbild
av Falken92
Kul med färdigbyggd bil!

Jag vet ej var var XC90 byggs, men jag pratade med min säljare angående min försenade bil och fick då höra att leveransuppskattningen var satt med 2 veckors marginal, för att hålla kunden nöjd och ge säljaren tid att färdigställa för leverans.

En kollega till mig fick status "bilen transporteras", sedan stod den hos handlaren två dagar senare med leverans 1 vecka därefter.

Så, om inte handlaren har häcken full så finns det hopp för din del..!
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Falken92 skrev:
Kul med färdigbyggd bil!

Jag vet ej var var XC90 byggs, men jag pratade med min säljare angående min försenade bil och fick då höra att leveransuppskattningen var satt med 2 veckors marginal, för att hålla kunden nöjd och ge säljaren tid att färdigställa för leverans.

En kollega till mig fick status "bilen transporteras", sedan stod den hos handlaren två dagar senare med leverans 1 vecka därefter.

Så, om inte handlaren har häcken full så finns det hopp för din del..!
Låter ju fantastiskt om det vore så! Nu har jag iofs väntat cirka 7 månader, så några veckor mer eller mindre spelar väl egentligen ingen roll. Men man blir ju som mest otålig mot slutet!
Användarvisningsbild
av bem
volvoamatören skrev: ons 06 apr 2022, 22:26
... Nu har jag iofs väntat cirka 7 månader, så några veckor mer eller mindre spelar väl egentligen ingen roll. Men man blir ju som mest otålig mot slutet!
Att man blir lite het på gröten när leverans närmar sig håller jag med om. När min V90 skulle levereras sommaren -21 så åkte jag förbi min Volvoåterförsäljares bakgård där nya bilar inkommer snudd på dagligen (jag hade ju semester), och en dag stod den där...
Jag såg direkt det var den V90 jag hade beställt. Orka inte hålla mig utan gick in på bakgården och tog några foton, åkte sen hem och studerade fotona i lugn och ro. 3 veckor senare fick jag hämta bilen. Det var en härlig känsla (jag hade väntat 6 månader då, som knappt är nåt jämfört med vad folk kan få vänta framöver , har sett leveranstider på över 1 år på vissa MY23 Volvomodeller).
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Nu är bilen framme hos bilhandlaren. Så bara någon vecka kvar nu, gissar jag. Har fått chassinumret nu, så då är det "på riktigt", känns det som. ;)
av Kingcool
volvoamatören skrev: mån 11 apr 2022, 20:18 Nu är bilen framme hos bilhandlaren. Så bara någon vecka kvar nu, gissar jag. Har fått chassinumret nu, så då är det "på riktigt", känns det som. ;)
Nice :)
Vår slog precis över till byggd så slutet på april kanske är rimligt för vår del :)
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 55
Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3G-[…]