Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ACV702006
Hej

Jag har bestämt mig för att köpa en begagnad V90.

Det svåra är att begripa vad som ingår i de olika utrustningsnivåerna. En av bilarna som jag tittar på är en Volvo V90 D4 AWD Momentum Advanced SE. Google är inte alls min vän - det går inte att googla på "Momentum Advanced SE" utan att hitta en miljard bilar som har den utrustningen. Det hjälper ändå inte.

Någon som har koll?

Jag har laddat ner utrustningslistan från https://biluppgifter.se/ vilket gav mycket information.
Fortfarande begriper jag inte vad som ingår i de olika paketen.

Någon hos Volvo har inte gjort sitt jobb då följande utrustning ingår i listan: 8N02 JESUS ??JESUS ??high LEVEL
(När jag googlar Volvo + 8N02 får jag fram GPS Navigation System. CONTROL UNIT, EXCH)

/AC
jesus.JPG
jesus.JPG (42.71 KiB) Visad 4262 gånger
av UnleashFusion
ACV702006 skrev: mån 04 apr 2022, 22:43 Hej

Jag har bestämt mig för att köpa en begagnad V90.

Det svåra är att begripa vad som ingår i de olika utrustningsnivåerna. En av bilarna som jag tittar på är en Volvo V90 D4 AWD Momentum Advanced SE. Google är inte alls min vän - det går inte att googla på "Momentum Advanced SE" utan att hitta en miljard bilar som har den utrustningen. Det hjälper ändå inte.

Någon som har koll?

Jag har laddat ner utrustningslistan från https://biluppgifter.se/ vilket gav mycket information.
Fortfarande begriper jag inte vad som ingår i de olika paketen.

Någon hos Volvo har inte gjort sitt jobb då följande utrustning ingår i listan: 8N02 JESUS ??JESUS ??high LEVEL
(När jag googlar Volvo + 8N02 får jag fram GPS Navigation System. CONTROL UNIT, EXCH)

/AC

jesus.JPG
Du bör inte tänka så mycket på just dessa koder.. det är vad för specs just till den bilen på vissa "interiör"/elektronik ifall det skulle gå sönder. här har du en massa koder till V90 : https://www.swedespeed.com/threads/help ... 233/page-2
Användarvisningsbild
av bem
Förr var Volvos broschyrer mycket bra och detaljerade så man kunde se utrustningsnivåerna. Kanske finns sådana broschyrer som PDF på V90 av den årgång du är intresserad av. Fanns till min förra bil i alla fall (V70 MY14). Till V90 vet jag inte fastän jag kör V90 själv. Läste på Volvo Cars hemsida i sb. med att bilen beställdes och har sen inte brytt mig om nån broschyr.
av ACV702006
Tack!
bem skrev:Förr var Volvos broschyrer mycket bra och detaljerade så man kunde se utrustningsnivåerna. Kanske finns sådana broschyrer som PDF på V90 av den årgång du är intresserad av. Fanns till min förra bil i alla fall (V70 MY14). Till V90 vet jag inte fastän jag kör V90 själv. Läste på Volvo Cars hemsida i sb. med att bilen beställdes och har sen inte brytt mig om nån broschyr.
Pilot Assist - finns det olika?

XC90 2016 T8, min fungerar bara upp til 40km/h, ve[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]

Tack för svar. Det gick bra att köra hel[…]

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövde[…]