Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av keykey
Jag har en 745:a och undrar om någon vet hur tar man bort dörrsidorna på bakdörrarna? Var sitter låsningarna och hur öppnar man dem utan att bryta sönder nått?

/Mvh keykey
av Mazze
Skruva först bort fönsterveven(pilla bort skyddet som sitter på veven å skruva ur skruven som sitter långt in i hålet) plocka sedan bort en liten "gummiplopp" som sitter på ovansidan av hantaget du drar i när du öppnar dörren innifrån å skruva ur skruven som håller fast detta hantag, å plocka loss det. I själva armstödet brevid handtaget finns ett fack där det i botten sitter en stor plastskruv, skruva den 45 grader å lyft upp.
sedan ska det bara vara att lyfta upp hela armstödet i plast(var försiktig så du inte spräcker plasten, särskilt om du har röd plast, det behövs lite våld ;)) Sedan bönder du loss det röda glaset som sitter för lampan som lyser när dörren är öppen å inne där brevid lampan sitter en lite plastbricka som ska dras rakt utåt. Sen tror jag att det ska sitta en skruv bakom högtalargallret,(lite svår att se om man itne vet var). när det är klart så är det bara att bända loss överdelen av dörrsidan med lagomt mycket våld ;) men var försiktig med nederkant, sitter några plastbitar där som fungerar som låsing, dörrsidans nederkant ska dras rakt bakåt(sett när dörren är stängt om du fattar ;) sen är det bara att dra loss kontakten till lampan å eventuell högtalarkabel så är det lös.

hoppas det hjälpte, lite dålig på att förklara saker ;)

Ja, det är ganska otroligt hur fel den sl&ar[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

Med förbikopplad tryckregulator på komp[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]