Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Jag köper alltid Volvo original oljefilter (insats), det kostar typ 110kr. Billiga kopior av okänt ursprung är blott några kronor billigare, inte värt att ta några risker där.
Biltemas syntetoljor (sannolikt från Carlube) fungerar däremot utmärkt :-)
av Johannes1975
Vet Bilia hade erbjudande på Volvo original service classic för 995 kr under black friday. Typ måste köpas och bokas under just dagen svarta fredag och service måste utföras senast sista december.
av berrabus
Kruthus skrev:Jag tycker om att serva på Bilia, teknikerna är skitduktiga och engagerade.
Jag tycker om att serva själv. Teknikern är skitduktig och mkt engagerad.
Användarvisningsbild
av MartinS
Biltjänst i Landvetter var iallafall mycket bra förr när jag nyttjade dom i hög grad. Dom var (är?) för övrigt en "Bilia Nära"-anläggning.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Kruthus skrev:Jag tycker om att serva på Bilia, teknikerna är skitduktiga och engagerade.
Jodå, den jag har haft är mycket duktig och trevlig. Bilia är också väldigt duktiga på att ta betalt, och verkar inte skämmas heller. :-/
589 kr/ månad för tre år. En annan auktoriserad Volvoverkstad ville ha 308 kr för exakt samma tjänst! Det blir 10.000 på tre år.
Jag bytte och fick en PST som är lika duktig!
av ridax
EbbevonVolvo skrev: fre 01 apr 2022, 15:44 589 kr/ månad för tre år. En annan auktoriserad Volvoverkstad ville ha 308 kr för exakt samma tjänst! Det blir 10.000 på tre år.
Jag har aldrig riktigt satt mig in i att betala service som en månadskostnad. Är det någon fördel eller är.det bara som.en salgs avbetalning? Om man har en månadskostnad, täcker kostnaden något annat än ren servicen en gång per år? Kan du köra på som en galning så att det blir dags för kamremsservice när man bara betalat 308:-/månad?
av frippe64
ridax skrev: fre 01 apr 2022, 19:20
EbbevonVolvo skrev: fre 01 apr 2022, 15:44 589 kr/ månad för tre år. En annan auktoriserad Volvoverkstad ville ha 308 kr för exakt samma tjänst! Det blir 10.000 på tre år.
Jag har aldrig riktigt satt mig in i att betala service som en månadskostnad. Är det någon fördel eller är.det bara som.en salgs avbetalning? Om man har en månadskostnad, täcker kostnaden något annat än ren servicen en gång per år? Kan du köra på som en galning så att det blir dags för kamremsservice när man bara betalat 308:-/månad?
Serviceavtalen gäller bara den service som beräknats, och det brukar vara några procents rabatt.
Tanken med det hela är ju att binda upp kunden.
Användarvisningsbild
av Erik Å
berrabus skrev: fre 01 apr 2022, 07:27

Och dessutom mycket billigare i drift :-D
av mattiasv60
berrabus skrev:
Och jag tycker inte om att serva själv, teknikern är helt ointresserad av det jobbet och verkar hellre vilja göra annat.. ;-)
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]