Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Motorn till centrallåset till bakluckan på min V70-03 har gått sönder och därför behöver jag plocka ut låskistan. Problemet är att jag inte förstår hur jag ska få ut den. Det finns ett stålstag (röd pil i bilden) från öppningshandtaget som ansluter till låskistan ovanifrån (vid grön pil) och det är i vägen. Jag har givetvis lossat de tre ganska grova skruvarna (Med Torx-40 huvud) som håller fast låskistan. Kan någon upplysa mig om rätt metod att få ut låskistan? Bild.
På min S80 / 02 satt staget i en liten bussning som man kunde klicka loss staget ifrån. En liten skruvmejsel på baksidan av staget och vrida mejseln försiktigt så lossnade staget på min S80.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Tjena! Har en v70 2.5t 2004. Den går ojämnt på tomgång och den svajar mellan 500 -700 varv när motorn är varm. Vid kallstart så är den orkeslös och hackar de första 500 meterna man kör med bilen sen går den bra, förutom på tomgång då. Har åkt med luftmassemätaren urkopplad i en vecka o då går den mycket bättre är man kör o inga problem vid kallstart, men fortfarande låga varvtal på tomgång o friläge. Fick hem en ny lmm idag o testade men den gick fortfarande dåligt på tomgång med låga varv samt när man trycker fyllt på gasen så tappar den kraft o småhackar. Någon som vet vad det kan vara förutom dålig luftmassemätare?
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]