Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
GLIZ skrev: sön 27 mar 2022, 16:07 Sitter ett dammskydd utåt iaf. Är där och grejar nu. Hur menar du? Insidan av lagret?
Om du ålar in under bilen (framhjulen på klossar underlättar helt klart :-) ) och följer drivaxeln från lådan ut till stödlagret som sitter klämt mellan två överfall. Om man lägger fett i "hörnet" mellan axel och lager och trycker till runtom med tummen så försvinner fettet.. Förhoppningsvis pga att det pressas in i lagret, vart skulle det annars ta vägen? :-D
Användarvisningsbild
av GLIZ
Erik Å skrev:
GLIZ skrev: sön 27 mar 2022, 16:07 Sitter ett dammskydd utåt iaf. Är där och grejar nu. Hur menar du? Insidan av lagret?
Om du ålar in under bilen (framhjulen på klossar underlättar helt klart :-) ) och följer drivaxeln från lådan ut till stödlagret som sitter klämt mellan två överfall. Om man lägger fett i "hörnet" mellan axel och lager och trycker till runtom med tummen så försvinner fettet.. Förhoppningsvis pga att det pressas in i lagret, vart skulle det annars ta vägen? :-D
Teleporteringszon?
Bild
Bild

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av malajo
Erik Å skrev:Slå loss? :-/
Ytterknutar som sitter med skruv (Dvs alla efter -99) brukar ha genomgående hål. Man drar helt enkelt i en 20 mm längre skruv så trycker den ur axeländen hur enkelt som helst :-)
Eller petar in en metallpinne typ 6mm dia, längd 20 och skruvar i den ordinarie skruven.
Nu påstod någon här att nyare knutar inte har genomgående hål, då går det förstås inte.
Vad e det för storlek på bulten man behöver?

Skickat från min 2107113SG via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
Nu är zurrrrret borta. Det va höger hjullager som zurrrade. Nu är det bara vänster kvar att byta. Gör det en annan dag för det va nästan samma jobb som att byta knuten. Har gjort det utan att behöva lossa spindeln men kom inte till med hylsorna denna gång.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]