Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
Spelar väl ingen egentlig roll det där att halvljuset går på "tidigt". Bättre tidigt än sent. Förbrukningen är knappast något som märks av med dessa lampor i dag.
Användarvisningsbild
av sewen
Xanthopteryx skrev: tor 24 mar 2022, 17:31 Spelar väl ingen egentlig roll det där att halvljuset går på "tidigt". Bättre tidigt än sent. Förbrukningen är knappast något som märks av med dessa lampor i dag.
Med den argumentationen kan man ju lika gärna skippa drl helt. Varför ja torshammaren öht liksom?
Jo, för att det numera är en tydlig markör om att det är en Volvo. Lite som att ha en bil utan emblem.
av AndS
sewen skrev: fre 25 mar 2022, 20:39 Med den argumentationen kan man ju lika gärna skippa drl helt. Varför ja torshammaren öht liksom?
Jo, för att det numera är en tydlig markör om att det är en Volvo. Lite som att ha en bil utan emblem.
Precis, det är ju inget man ser vad som lyser .
Har det någon betydelse då ;-) bara man syns för andra trafikanter vilket är syftet.
av Xanthopteryx
Perfekt! Skippar gärna DRL! Bara ett otyg på dagens bilar då det fungerar så jäkla dåligt.
Halvljus skall slås på när det börjar skymma, när det är dåligt väder, i tunnel och så vidare.
Hur många slår på halvljuset när det regnar? Eller snöar? Eller är fuktdis eller dimma? Eller ens mörkt? Åkt bakom allt för många kolsvarta bilar, även i riktigt mörker.
Skräp rent ut sagt.

Vad spelar det för roll om folk ser att det är en volvo eller inte? Det är en bil... Den skall vara funktionell och säker, för dig och omgivningen. Då krävs bra ljus helt enkelt.

Jag lovar att INGEN, absolut INGEN, i framtiden kommer bry sig ett iota om vad du kört för bil. Och jag lovar att absolut majoriteten av alla i din omgivning skiter högaktningsfullt i vad för bil du kör just nu. Däremot HUR du kör den, det märker omgivningen.
Det är en bil. Det är dessutom sveriges absolut vanligaste bilmärke. Vanligaste bilmodell? Tja, V70... som saknar tors hammare och sådant pynt.
Användarvisningsbild
av sewen
Xanthopteryx skrev: Jag lovar att INGEN, absolut INGEN, i framtiden kommer bry sig ett iota om vad du kört för bil. Och jag lovar att absolut majoriteten av alla i din omgivning skiter högaktningsfullt i vad för bil du kör just nu. Däremot HUR du kör den, det märker omgivningen.
När jag köper bil gör jag det utifrån mig själv och vad jag vill köra. Precis som när jag på morgonen bestämmer vad jag ska klä på mig. Det ska först och främst vara funktionellt (fylla sitt syfte) och gärna bekvämt.
Och jag kan lovar att absolut majoriteten av alla i din omgivning även bryr sig om hur det ser ut.
av AndS
sewen skrev: fre 25 mar 2022, 22:17
Xanthopteryx skrev: Och jag kan lovar att absolut majoriteten av alla i din omgivning även bryr sig om hur det ser ut.
Nej, som vanlig svensson bryr jag mig inte om hur belysningen ser ut på en bil bara att de syns och inte pekar åt skogen i mörker. Men som "ung" var man lite fjollig med utseende, men idag är det bara ett transportmedel ;-)
av AndS
sewen skrev: fre 25 mar 2022, 22:17 Och jag kan lovar att absolut majoriteten av alla i din omgivning även bryr sig om hur det ser ut.
Nej, som vanlig svensson, och merparten av dem, bryr jag mig inte om hur belysningen ser ut på en bil bara att de syns och inte pekar åt skogen i mörker. Men som "ung" var man lite fjollig med utseende, men idag är det bara ett transportmedel ;-)

Problemet ser nu ut att vara löst, vad jag ha[…]

Fel centerhögtalare?

Stämmer, bakdörrarna+ tak bak har ing[…]

finansiera V90

Spontant är det ett högre restvärde[…]