- tor 24 mar 2022, 16:46
Beställer du idag så kommer du få en MY23 och tyvärr då med Google på XC90:in.
Moderator: Moderatorer
SundanceKid skrev: ↑tor 24 mar 2022, 16:46 Beställer du idag så kommer du få en MY23 och tyvärr då med Google på XC90:in.Med lite tur och om Volvos mjukvaruavdelning som jobbar med Google Android Automotive har finslipat och kanske fört över lite mer funktioner som Sensus redan har till MY23 kan nog Google-bilarna bli nog så bra som Sensus är på infotainmentsidan. Är rimligen på det nya infotainmentsystemet utvecklingen kommer ske framöver, Sensus är väl på väg gå i graven.
bem skrev:Google systemet är skit i jämförelse med Sensus.SundanceKid skrev: ↑tor 24 mar 2022, 16:46 Beställer du idag så kommer du få en MY23 och tyvärr då med Google på XC90:in.Med lite tur och om Volvos mjukvaruavdelning som jobbar med Google Android Automotive har finslipat och kanske fört över lite mer funktioner som Sensus redan har till MY23 kan nog Google-bilarna bli nog så bra som Sensus är på infotainmentsidan. Är rimligen på det nya infotainmentsystemet utvecklingen kommer ske framöver, Sensus är väl på väg gå i graven.
Jag har kört en Volvo Google-bil i 7 månader nu. Funkar rätt bra vid det här laget efter några mjukvaruuppdateringar. Har inte haft Volvo med Sensus att jämföra med. Det tråkigaste f.n. är väl att det är såpass få funktioner ännu i Volvo Cars appen tillsammans med en Google-bil men det kommer fler funktioner under 2022. Så det bör ju vara klart till MY23 med de rätt långa leveranstider Volvo har f.n. på de flesta modeller vad jag sett.
Lockis skrev: ↑fre 25 mar 2022, 09:36 ...Tur jag inte hade Sensus innan jag börja köra med min Google-bil. Hade en V70 MY14 innan min nuvarande V90 MY22.
Google systemet är skit i jämförelse med Sensus.
1. Hål i huvudet att behöva pilla i menyn för att ändra mellan Speed Limiter och Farthållare.
2. ingen förarprestation?! Kasst!
3. Kartan i förardisplayen lever sitt egna liv (kanske bara var min hyrbil dock?)
4. Drive Modes i center skärmen? Åter igen, varför ska vi in där och pilla under körning?!
Det enda positiva med Android systemet som jag upplevde det är google maps. Men även där saknar jag plinget som varnar för fartkameror. Inte för att jag kör snabbt, men för att folk har en tendens att panik bromsa vid dessa...
Nej, jag saknade sensus.. Nu kör jag annan hyrbil (med sensus) tills min V60 kommer, som tyvärr kommer ha Google...![]()
Gällande värmaren, så har XC90 inte eldriven värmare. Enbart bränsledriven, som jag tolkar infon på bygg sidan.
V90 däremot ska ha eldriven värmare även om man beställer idag.
Sevir skrev: ↑fre 25 mar 2022, 12:02 Kan man inte använda hey google för ändra det?"Hej Google" var kul några dar i början. Jag använder det sättet att kommunicera med min Google-Volvo ytterst sällan. Är väl för jag är van sitta mest moltyst i bilen sen över 40 år tillbaka när jag kör (utan nån Google tant att prata med).