Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Grannas
Min Volvo lägger av rätt som det är när man är ute och åker.
Startar igen när man provar att starta för att sedan lägga av igen. Sen kan den starta för att sedan fungera klockrent i många mil. Börjat bli trött på det nu. Har haft den inlämnad på Volvo men då har inte felet uppståt för dom så dom har inte kunnat konstatera något fel.

Den kan också bli svårstartad när den svalnat lite efter en åktur
Jag har bytt båda pumparna,relä, bränslefilter,
Har kollat gnista när det händer och den är kanon.
Kan det vara något med hallgivare eller något sådant vet inte vad den har för funktion någon som kan hjälpa mig och hitta det här felet.

Mattias Falun
av Arne
Byggde om en -86:a GL till GLE och hade samma fel. Jag hade tagit alla kabelmattor från en -85:a och det visade sig att reläskoningen som sitter under pumpreläet var så ärjat att det blev glappkontakt till pumpreläet. Detta åtgärdades genom att byta kabelanslutningarna i reläskoningen under pumpreläet. Felet var jättesvårt att lokalisera eftersom det kom och gick sporadiskt. Till slut la bilen av för gott och då kunde jag lokalisera felet.
av Grannas
Hej AVG !

Ska kolla detta!
Men jag har en fråga till bara angående kan jag ta lös dessa kablar och sätta direkt på relät och skita i sockeln för relät så relät får häna löst bara.
Tack för tipset!
av Arne
Ja. Som provisorisk lösning, men det är inget att rekommendera i kängden.

Vattenfall har inte implementerat effekttariffer &[…]

1. https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]