- ons 23 mar 2022, 20:27
Hej! Det är så att jag har ett väldigt underligt problem med min v70 1,6d 2011. Det händer ingenting när man ska starta, allt ljus slocknar och relän klickar men startmotorn vill inte gå runt. Dock när det är varmt kan den starta utan problem ett par gånger sen blir den stendöd igen. Har byglat startmotorn och den går runt utan problem. Finns inga felkoder i VIDA, har gjort tester i CEM boxen med VIDA och allt verkar ok. har plockat isär ECM och mätt, hittar inget fel där heller. Har mätt från tändningslåset till CEM till ECM men hittar inget konstigt där heller. Har även värmt på diverse styrboxar som har med startcykeln att göra men ingen framgång (eftersom den startar oftare när det är varmt). När den väl startade så körde jag i 5 timmar utan problem men direkt jag stängde av så startade den inte något mer..
Hade även en felkod på xenon höjdjusteraren och snackade med en kunnig och han sa att på årsmodell -10 -11 så kan sånna här felkoder slå ut can systemet, så bytte givaren och sen gick bilen helt felfritt i 2 dagar men sen kom felet tillbaka.
Någon som har någon aning vad som kan vara fel? Ber om ursäkt för rörigt inlägg men blir galen snart.
Hade även en felkod på xenon höjdjusteraren och snackade med en kunnig och han sa att på årsmodell -10 -11 så kan sånna här felkoder slå ut can systemet, så bytte givaren och sen gick bilen helt felfritt i 2 dagar men sen kom felet tillbaka.
Någon som har någon aning vad som kan vara fel? Ber om ursäkt för rörigt inlägg men blir galen snart.
- By herber3