Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev:@EbbevonVolvo, Nästa ägare till den kommer nog bli en glad en :-)
Tack för det!
Ja!! Det har tydligen gått ett rykte på stan att den redan är till salu. Har varit en strid ström spekulanter hela dagen. Minst 60 personer har knackat på.

Eller kanske inte det nä. Men vi får väl se hur det ser ut när det är dags. Du har rätt i att bilen är en bra och väl underhållen bil som säkert skulle kunna attrahera någon som vill ha en sådan bil. Att den dessutom går på bensin är en fördel, JUST NU. Allt kan ändras. :-)
Steffe3 skrev:
sicnarf skrev:Ebbe, tvätta hus taket med.
Tror säkert grannen blir glad för det, så länge dom är överens :oops:
Inte tänker jag tvätta grannens tak inte. Mitt eget tak skulle nog också behöva en tvätt, även om mitt tak inte har lika mycket mossa.
Vi har tänkt byta tak i ett par år nu men inte kommit till skott. Det är fortfarande inget akut, men bytet skulle göras för att jag vill ha solceller på taket. Dumt att ha ett över 60 år gammalt tak under solcellerna. :-D
På måndag/tisdag i alla fall, åtminstone här i Sörmland :oops: Men det lär ju inte ligga kvar. Lite mer till nästa helg också, men samma sak där, lär vara för varmt för att det ska ligga kvar nån längre tid.
Helt ärligt förstår jag inte varför ni monterar sommardäck? Det är annan gummiblandning i vinter å sommar. Ska den ni kör på vid inbromsning stå för att ni vill byta fälgar? Som ovan säger snö å minus och halka kommer om någon dag.

Ha fina vinterfälgar så slipper det bli oreda på vägarna.
DOdell skrev:Helt ärligt förstår jag inte varför ni monterar sommardäck? Det är annan gummiblandning i vinter å sommar. Ska den ni kör på vid inbromsning stå för att ni vill byta fälgar? Som ovan säger snö å minus och halka kommer om någon dag.

Ha fina vinterfälgar så slipper det bli oreda på vägarna.
Alla däck är en kompromiss. Vinterdäck låter mer, särskillt dubbade. Större fälgdiameter högre ljud i bilen och stötigate. Mindre fälgdiameter högre komfort, tystare och mjukare. I södra delarna av landet är det oftast skiftande väder, plusgrader, minusgrader, blankis och svartis (livsfarlig). Blandat torra och isiga vägar = dubbade vinterdäck. I norr kan snö och is ligga i månader och bildar ett tjockt packat lager av snö och skrovlig is. Här funkar dubbfria vinterdäck utmärkt. Kör du mest europavägar och rixvägar när dom är plogade och saltade funkar dubbfritt bra. Kör du inte det utan bara någon mil till jobb och affär i södra Sverige är det nog dubbdäck som gäller. Har du en gång blivit överraskad av svartis, så kör du dubbdäck
Jag har precis (i går) bytt mina dubbade vinterdäck till odubbade vinterdäck. Bakdäcken är frugans gamla som jag plockat ur dubben som var kvar. Dessa däck har c:a 5 mm mönster kvar, odugliga som vinterdäck men funkar bra som sommardäck. Fram har jag M&S däck som tills för något år sedan var godkända som dubbfria vinterdäck, funkar väldigt bra som sommardäck. I alla fall i laglig (och lite högre) fart
lennarte skrev: Alla däck är en kompromiss. Vinterdäck låter mer, särskillt dubbade. Större fälgdiameter högre ljud i bilen och stötigate. Mindre fälgdiameter högre komfort, tystare och mjukare. I södra delarna av landet är det oftast skiftande väder, plusgrader, minusgrader, blankis och svartis (livsfarlig). Blandat torra och isiga vägar = dubbade vinterdäck. I norr kan snö och is ligga i månader och bildar ett tjockt packat lager av snö och skrovlig is. Här funkar dubbfria vinterdäck utmärkt. Kör du mest europavägar och rixvägar när dom är plogade och saltade funkar dubbfritt bra. Kör du inte det utan bara någon mil till jobb och affär i södra Sverige är det nog dubbdäck som gäller. Har du en gång blivit överraskad av svartis, så kör du dubbdäck
Jag har precis (i går) bytt mina dubbade vinterdäck till odubbade vinterdäck. Bakdäcken är frugans gamla som jag plockat ur dubben som var kvar. Dessa däck har c:a 5 mm mönster kvar, odugliga som vinterdäck men funkar bra som sommardäck. Fram har jag M&S däck som tills för något år sedan var godkända som dubbfria vinterdäck, funkar väldigt bra som sommardäck. I alla fall i laglig (och lite högre) fart
Jag tror Dodell snarare menade varför folk monterar sommardäck redan nu, inte sommardäckets vara eller icke vara öht :)
  • 1
  • 1628
  • 1629
  • 1630
  • 1631
  • 1632
  • 1912
Polestar 4 på gång....

Testar att fråga här. Har provsuttit P[…]

Start stopp

Har meddelande start stopp service erfodras g&arin[…]

Besiktningsfråga