Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JanneVTR
Hejsan. Detta gäller en v70 1998 2,5t. Det är grabbens första bil. Han har tyvärr kört någonstans där kabeln till främre lambdasonden fastnat någonstans så hela kontakten slitits loss från bilen. Någon som vet eller kan bifoga en bild på vilka kablar som ska till vilka i bilen. Sonden har 4 kablar, två vita o en grå o en svart. Dessa ska ju till de som e i bilen i en speciell kombination.
Användarvisningsbild
av GLIZ
Vad är det för färger i bilens sladdar?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
Vet inte om denna video kan hjälpa.
Fortsätter kolla runt lite. (Sysslolös)

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av JanneVTR
Tyvärr tar detta lite tid. Vill göra detta ihop med grabben, men skolan är ju ändå viktigast. Har nu kopplat ihop efter vad jag fick ihop det av Gliz video. Grönvit till sondens grå, grönsvart till sondens svart. De andra två till de vita på sonden. Får nu felkoder: P0131,P0138 och P0141. Innan fadäsen med att sladdarna blev utsträckta var det bara felkod på första sonden(P0131).Kollat med en Elm. Bytt främre sonden till en ny. Ja, Biltema då det satt en sån innan. Kollade även bakre sonden. Där var det också ihopskarvat. Satt en sond med 3 sladdar ut, men där kom 4 kablar från bilen. Grå från bilen var ej in kopplad. Någon som har nån idé v hur jag går vidare?
av JanneVTR
Köper det, men när jag inte har rätt från början? Iom att sladdarna blev utdragna från kontakten i bilen är nog mycket vunnet bara o få de i rätt ordning
av JanneVTR
Som sagt, tog lite tid det här. Summering: den som hade bilen innan hade blandat ihop främre o bakre sonden. Lök på laxen var att den bakre sonden bara hade 3 sladdar ut och bilen har 4. Tro nån det att man får felkod på främre sonden då. Som nu var kopplad på den bakre. Kommer att bifoga bilder på sladdarna för att hjälpa andra i framtiden. Glad grabb nu i alla fall😀

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]

Intressant detta med att man som privatperson tyck[…]