Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

volvo740sugmotor skrev:en annan kille jag känner hittade ett kryphål i lagen med sitt b kort där han får köra buss. gäller bara körkort innan 1998 eller något sådant, rätt intressant.
Det är inget ovanligt. När reglerna för körkorts behörigheter ändras gäller det inte retrorativt. Så har du tagit körkort före 1998 är det inte samma regler för behörighet som nu
Ja det är lite konstigt kan jag tycka att det fungerar så. man skulle tagit kortet när man var 14 eller vad jag var 1998 :-)
volvo740sugmotor skrev: en annan kille jag känner hittade ett kryphål i lagen med sitt b kort där han får köra buss. gäller bara körkort innan 1998 eller något sådant, rätt intressant.
Det är inget kryphål, det är en vanlig körkortsregel, och det gäller inte en vanlig buss, och det är om man tagit B före 1 juli 1996 samt haft körkortet sedan dess oavbrutet.
Det ger rätt att köra en Personbil klass 2, det är en bostadsinredd buss/lastbil, med andra ord en husbuss.
Amarace skrev:
volvo740sugmotor skrev: en annan kille jag känner hittade ett kryphål i lagen med sitt b kort där han får köra buss. gäller bara körkort innan 1998 eller något sådant, rätt intressant.
Det är inget kryphål, det är en vanlig körkortsregel, och det gäller inte en vanlig buss, och det är om man tagit B före 1 juli 1996 samt haft körkortet sedan dess oavbrutet.
Det ger rätt att köra en Personbil klass 2, det är en bostadsinredd buss/lastbil, med andra ord en husbuss.
Ja det var nog det han sa att den måste vara inredd. han har även så att han kan köra in en bil bak på bussen och hissa upp bilen i bussen så när han meckat med bilen i bussen så kan han hissa ned den och fälla ut sängar ovanpå. han tävlar med terräng körning så det är därför han har byggt bussen så.

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har ekipaget kommit till västkusten […]