Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HTA
bem skrev: mån 14 mar 2022, 15:18
HTA skrev: mån 14 mar 2022, 14:43 ...
De står ju inte specifierade separat. Vad jag förstod så är detta med i Driver Assistance tillägget när vi gick igenom beställningen hos Volvo.
Driver Awareness:
1. BLIS och Cross Traffic Alert, och
2. Rear collision warning and mitigation

Driver Assistance:
1. Adaptive Cruise Control, och
2. Pilot Assist

Så är det i alla fall på min V90 T6 Recharge Inscription MY22 early.
Ajdå. Ja då är nog Bliss inte med trots allt :/

Jag har Oncoming/Run off Road mitigation, Forward collision warning, lane keeping aid, driver alert control, automatic emergency brake, driver assistance enligt spec som förarstöd.
av kylrobban
bem skrev: mån 14 mar 2022, 15:18
HTA skrev: mån 14 mar 2022, 14:43 ...
De står ju inte specifierade separat. Vad jag förstod så är detta med i Driver Assistance tillägget när vi gick igenom beställningen hos Volvo.
Driver Awareness:
1. BLIS och Cross Traffic Alert, och
2. Rear collision warning and mitigation

Driver Assistance:
1. Adaptive Cruise Control, och
2. Pilot Assist

Så är det i alla fall på min V90 T6 Recharge Inscription MY22 early.
Helt riktigt.
Och tror din slutsats med 90serien stämmer också.
Mao 60 serien fick stryka på foten med driver awareness en tid.
Sjukt störigt.
BLIS klarar jag mig utan men Cross Traffic Alert tycker jag är guld värld. Mun skoda superb bromsade många gånger när det kom en bil.i 190 på parkering bakom en som bilen var snabbare att uppfatta än ögat!
av irrbloss
Hämtade ut min T8 R-design idag. Så underbar bil. Har inte så mycket att jämföra med, men har inte hittat en enda negativ sak jag stör mig på än. Jo det kanske skulle vara förvaringsfacket i mittkonsolen. Locket är typ större än vad man kan få plats med där. I övrigt är jag väldigt imponerad över LED-ljuset som anpassar ljusbilden så man slipper tänka på att blända av och som bonus får helljus typ överallt utom där den mötande bilen är. Adaptiv farthållare har jag inte haft tidigare, och den impade också. Likaså lane assist och den där pilot-nånting som jag glömt namnet på, som typ är självstyrande bil, även om tanken inte är att den ska vara det :).
Användarvisningsbild
av bem
Kul läsa om en som dig som är nöjd med sin nya Volvo. Oftast kommer vi ju hit dragande med problem med våra Volvo. Såklart du kommer upptäcka vissa svagheter på bilen men gissar det blir ganska få. Man får nog vara väldigt kräsen om man i det stora hela inte är nöjd med en bil som din.
Lycka till med bilen och jag önskar dig många problemfria mil!
Användarvisningsbild
av x74
Upptäckte en rätt rolig grej, som jag inte riktigt vet varför. Hade motorn igång men det rök bara ur ena avgaspipan, jaja tänkte jag så kanske det kan vara. Men sen när jag tittar in i det rör som inte rök så sitter det ett spjäll som styrs elektroniskt, den kan alltså styra om ett eller två rör skall vara aktiva?! :-)
av jaronsso
irrbloss skrev: tor 17 mar 2022, 22:12 Hämtade ut min T8 R-design idag. Så underbar bil. Har inte så mycket att jämföra med, men har inte hittat en enda negativ sak jag stör mig på än. Jo det kanske skulle vara förvaringsfacket i mittkonsolen. Locket är typ större än vad man kan få plats med där. I övrigt är jag väldigt imponerad över LED-ljuset som anpassar ljusbilden så man slipper tänka på att blända av och som bonus får helljus typ överallt utom där den mötande bilen är. Adaptiv farthållare har jag inte haft tidigare, och den impade också. Likaså lane assist och den där pilot-nånting som jag glömt namnet på, som typ är självstyrande bil, även om tanken inte är att den ska vara det :).
bem skrev:Kul läsa om en som dig som är nöjd med sin nya Volvo. Oftast kommer vi ju hit dragande med problem med våra Volvo. Såklart du kommer upptäcka vissa svagheter på bilen men gissar det blir ganska få. Man får nog vara väldigt kräsen om man i det stora hela inte är nöjd med en bil som din.
Vore i det närmaste en katastrof om man faktiskt var missnöjd med bilen samma dag som man hämtar den :-D
av Lockis
jaronsso skrev:
irrbloss skrev: tor 17 mar 2022, 22:12 Hämtade ut min T8 R-design idag. Så underbar bil. Har inte så mycket att jämföra med, men har inte hittat en enda negativ sak jag stör mig på än. Jo det kanske skulle vara förvaringsfacket i mittkonsolen. Locket är typ större än vad man kan få plats med där. I övrigt är jag väldigt imponerad över LED-ljuset som anpassar ljusbilden så man slipper tänka på att blända av och som bonus får helljus typ överallt utom där den mötande bilen är. Adaptiv farthållare har jag inte haft tidigare, och den impade också. Likaså lane assist och den där pilot-nånting som jag glömt namnet på, som typ är självstyrande bil, även om tanken inte är att den ska vara det :).
bem skrev:Kul läsa om en som dig som är nöjd med sin nya Volvo. Oftast kommer vi ju hit dragande med problem med våra Volvo. Såklart du kommer upptäcka vissa svagheter på bilen men gissar det blir ganska få. Man får nog vara väldigt kräsen om man i det stora hela inte är nöjd med en bil som din.
Vore i det närmaste en katastrof om man faktiskt var missnöjd med bilen samma dag som man hämtar den :-D

Been there Done that... En V60 D4 AWD R-Design. Extra allt... Jäkla nice bil på ytan. Men sen dag 1 hade jag problem...
Vid leverans av bilen så var inte invändig backspegel fastsatt korrekt. högtalar galler till centrum högtalaren var inte korrekt monterat. Sim-kort hållare var inte monterad så kunde inte stoppa i Sim-Kort... Detta var bara starten på ett år av bekymmer innan jag sålde den trots den ekonomiska förlusten det betydde att sälja för att vinna psykiskt mående.. Förmodligen den sista nybilen jag köpte privat.. åtminstone från Volvo :-D
av irrbloss
Snart haft bilen en vecka och är lika förälskad fortfarande. Hunnit köra 150 mil och noll problem eller irritationsmoment - förutom det jag redan nämnt. Förvaring borde de förbättra. Den har nästan ingen smidig förvaring någonstans.
Användarvisningsbild
av Falken92
Jag var med vid leveransen av min kollegas V60 T8 Recharge idag. Vilken biiiil!

Jag har en V60 CC D4 - 20 idag och är nöjd med den. Men det är ju ett sådant otroligt härligt kliv in i den moderna hybridvärlden. Mycket mycket skön drivlina trots att jag inte körde. Jag är såld.

Tråkigt värre att min bil med initial lev V.16 blir mer försenad för var dag som går. Nu V.24......

Längtan gick från tuff till OLIDLIG i och med dagens tur i kollegans bil trots att jag var passagerare hela tiden. 🙏

Edit: Som pricken över i:et gnuggas jag sen igår i håret varje gång jag rullar in i garaget där en sprojlans laddbox sitter monterad och lyser härligt grönt....
  • 1
  • 241
  • 242
  • 243
  • 244
  • 245
  • 315

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]

Visa din semesterbil(d)

Är ute på tur med vagnen, just nu i Nor[…]

Det där är ju absolut godkänt p&ari[…]

<t>Hej jag har en v70 niklas 2006 med d5 mot[…]