Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
LazerHawke skrev:varför vill vissa släcka sina bilar helt är det inte nog med alla muppar som inte kan sina bilar och kör runt med DRL i mörkret med släckt arsle?!
:-D Nåja, det finns en stor andel förare som inte ens begriper att dimljus inte får lov att köras med under vissa förhållanden... Så jag blir inte förvånad över att man vill hitta på andra dumheter med ljuset. ;-)
av Lockis
least skrev:Man kanske vill smyga runt i villaområden och spana?
Är inte det lättare att göra till fots? Eller på Cykel? :ninja: 8-)
av Lockis
least skrev:Svårt att få med sig cyklar på en cykel.... ;-)
:-/ :-o
av Xanthopteryx
1. Lite otydlig frågeställning. Är det vore färd som menas? Utebelysning?
2. I så fall olagligt.
3. Finns alltså inte (se 2).
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag tycker att det är en relevant fråga.
0 på ljusvredet ska vara släckt belysning. Tyvärr är det inte så längre.
Jag försökte få 0 till just släckt belysning på min V60. Volvo laddade in olika konfigurationer men det blev inte bra.
Nån gång kan ja ha motorn igång samtidigt som vi packar bilen mm. då vill jag kunna släcka belysningen.
På vintern och vi är på stan och tjejen bara ska in på nån butik i ett par minuter sitter ja kvar i bilen med motorn igång då vill jag släcka belysningen. Åker man för att spana efter djur i skymningen vill jag inte ha störand ljus får bilen.
Användarvisningsbild
av bem
Om man kikar i användarhandböcker till exempelvis Volvo V70 fram t.o.m. MY13 så verkar i alla fall automatiska halvljuset gå att avaktivera av en auktoriserad Volvoverkstad. I handboken till vissa årgångar står det "Inför färd till vissa länder kan din Volvoverkstad hjälpa dig att koppla bort det automatiska halvljuset." I andra årgångar står det bara "Vid behov kan halvljusautomatiken avaktiveras av en auktoriserad Volvoverkstad."
Från vilken årgång och äldre när motorn är igång det ev. har gått att släcka ner all belysning på en Volvo när ljusreglaget står i läge 0, dvs halvljus, positionsljus/parkeringsljus fram och bak, nummerskyltsbelysning och instrumentbelysningen, har jag ingen aning om. Men jag vet det gick på en Folkabubbla som nog var från mitten 1960-talet för vi var ett gäng i mopedåldern som åkte med en kille som hade körkort och en sån bil på en skogsbilväg (privat väg) en gång i början 1970-talet för vi skulle se om vi såg nån älg. Vi smög fram och rulla i nedförsbackarna, med motorn på och all belysning släckt.
Användarvisningsbild
av Perra83
Gick att släcka ALLT utvändigt på 850, V70. S60 2008 Classic, V60 2013. Därför ville ja ha det på min V60 2016 men det fick vi aldrig till på Rejmes.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Om Volvo spärrat första generationen av […]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]

Tack för svar. Det gick bra att köra hel[…]

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövde[…]