Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TURBOAUFV70
Tjena, har en volvo v70 som jag precis har börjat på med, började med att farsan köpte den för några år sedan, och han har kört med den nästintill dagligen. Men nu till problemen som redan började då, när bilen blir "varm" eller att det är varmt ute så börjar helvetet rent ut sagt. Det larmar om att höger bakdörr är öppen, sen går det över till abs fel, och sen dör instumenten och allt. Vad jag har för mig så fungerar vindrutetorkarna som dom ska o ljus o de funkar förutom helljus. Detta resulterade i att farsan ställde den på gården och där stod den i kanske 2 år. Men jag fick ett ryck och började på lite med den igår. Och köpte bensin och hällde i o provstartade. Provade även köra den och det var helt felfritt. Tvättade av den både invändigt och utvändigt. Men nu till det roliga. Plötsligt dyker det upp "Inget Oljetryck" jag blev orolig och stannade omedelbart. Sen tänkte jag att det kanske har med de här elfelen och göra. Men jag ville inte chansa. Bytte då olja och de och samma problem igen. Inga tecken på oljeläckage ingenting. Och kör man lite sicksack med den så släcks den o tänds igen. Tacksam för snabba svar //Mvh Anton

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]