Moderator: Moderatorer
Primus skrev: ↑sön 06 mar 2022, 10:55 Var ser man det där?"Uppdateringar i mjukvaruversion 1.10"
UnleashFusion skrev: ↑sön 06 mar 2022, 11:39Tack, men det jag menade var att var ser man vilken version man har?Primus skrev: ↑sön 06 mar 2022, 10:55 Var ser man det där?"Uppdateringar i mjukvaruversion 1.10"
Förbättringar av växlingar, övergångar från bränsledrift till eldrift samt laddningsprestanda.
Förbättrat styrstöd när körfältsassistansen ingriper i ett körfält med heldragen linje.
Förbättrad känslighet för autobroms vid backning – bättre spårning av föremål vid backning.
Jämnare start- och avstängningssekvenser för interiör- och bakgrundsbelysning.
Uppdaterad optimering av motorstyrsystemet."
https://www.volvocars.com/se/support/so ... id/2021w46
perlun skrev:Jag har 1.8 i en xc60 my22. Skumt att 1.10 inte görs tillgänglig när den är klar! Eller rullas den ut globalt enligt nåt schema kanske… oavsett, när Volvo skriver om den i sin release notes lista borde den vara tillgänglig för nedladdning.Jag tror att 1.9 var i behov att göras på verkstad. Men 1.10 kom OTA till mig under sportlovet.
Tycker det var nån konstig grej som kom i 1.8, nu när man växlar ”för snabbt” mellan backning o drive så går bensinmotorn igång trots att batteriet är helt laddat! Irriterande.
Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]